قابل توجه حامیان آذربایجانی دولت روحانی؛ یونسی: مردم تبریز دغدغه ی زبان مادری را ندارند!، هيچ چيز نبايد به زبان فارسي آسيب برساند*****

آذوح: علی یونسی مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت دینی در گفتگو با روزنامه اعتماد اظهار داشت مطالبه ی تدریس زبان های مادری در مدارس «يك خواست روشنفكري است. اين طور نيست كه يك مطالبه عمومي باشد. اين موضوع يك مطالبه جمع نخبه و محدود است
به گزارش آذوح یونسی در خصوص تدریس زبان محلی در مدارس گفت: "من خودم مدافع اين موضوع هستم اما دارم موضوع را تشريح مي‌كنم كه اين موضوع يك خواست عمومي نيست. مثلا مردم تبريز و كردستان و بلوچستان، دغدغه‌شان اين موضوع نيست. چون به زبان مادري حرف‌ مي‌زنند اما با زبان ملي مكاتبه مي‌كنند و درس مي‌خوانند."
یونسی ادامه می دهد: "دو موضوع را از هم تفكيك كنيد. يكي تدريس به زبان مادري است، يكي تدريس زبان مادري. اين دو با هم فرق اساسي دارد. آموزش و پرورش الان پيشقدم شده تا زبان مادري در مدارس آموزش داده شود. تا هر‌كس داوطلب بود، بيايد.
من حتي مي‌توانم بگويم كه اگر به صورت داوطلبانه بگذارند هم تعداد دانش‌آموز كمي خواهد داشت چون عموما بچه‌ها زبان مادري‌شان را به‌خوبي بلد هستند و نياز به تدريس زبان مادري به‌عنوان يك واحد درسي ندارند. از طرفي الان در تمام استان‌ها برنامه‌هاي صدا و سيماي استاني عموما به زبان مادري است. اما زبان رسمي، زبان فارسي است و آموزش همان زبانهاي مادري بايد به زبان رسمي صورت گيرد و هيچ چيز نبايد به زبان رسمي و فارسي آسيب برساند."
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn