مخالفت دادستان سراب با مرخصی استعلاجی علی صمدپور*****

آذوح: بر اساس گزارشات رسیده علی صمدپور فعال مدنی آزربایجان که در زندان سراب به سر می برد با وجود وضعیت وخیم جسمانیشان با در خواست مرخصی استعلاجی ایشان  از طرف محمد شکری دادستان دادگاه عمومی و انقلاب سراب با مخا لفت  رو به رو شد گفتنی است این فعال مدنی از بیماری میگرن رنج می برد با این حال با وجود ارائه سند و مدارک پزشکی همچنان بدون دلیل در زندان به سر می برد گفتنی است پیشتر  علی صمد پور فعال مدنی ساکن سراب صبح روز دوشنبه مورخ 8 مهرماه در منزل شخصی خود در شهرستان سراب بازداشت شده بود.
ساعت 6 صبح روز دوشنبه شش تن از مأمورین اداره اطلاعات سراب با یورش به منزل علی صمد پور وی را دستگیر و به بازداشتگاه آن اداره منتقل کرده  بودند.
علی صمد پور طی حکمی از دادگاه انقلاب سراب به ریاست قاضی خاطری به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در روزهای گذشته از سوی شعبه 6 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید شده بود. روز شنبه نیز سهند معالی که به همراه علی صمدپور محاکمه گردیده بود بازداشت و به زندان سراب منتقل شد. این درحالی است که اگر بازداشت این فعال مدنی نیز به دلیل اجرای حکم اخیر وی باشد، او باید به زندان سراب منتقل می شد نه به اداره اطلاعات این شهرستان.
گفتنی است علی صمد پور تیرماه سال 91 به همراه چند تن دیگر از فعالین مدنی شهرستان سراب بازداشت و سپس مورد آزار و اذیت شدید ماموران امنیتی قرار گرفت. وی که از بیماری صرع رنج می برد در جریان شکنجه ها دچار ایست قلبی گردیده  که یک بار به بیمارستان سراب و دوبار در یکی از بیمارستان های تبریز بستری شد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn