دیدار جمعی از فعالان آذربایجانی با عظیمی قدیم

آذوح: روز گذشته جمعی از فعالان آذربایجانی با حجت الاسلام عظیمی قدیم دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار اویان نیوز، پنجشنبه ۱۷بهمن۹۲ جمعی از فعالان ملی – مدنی از شهرهای مراغه و ملکان با حجت الاسلام عظیمی قدیم دیدار نمودند.
این دیدار در پی آزادی عظیمی قدیم از زندان تبریز صورت گرفت.
در این دیدار عظیمی قدیم از شرایط و وضعیت خود در زندان تبریز توضیح داد.
از موضوعات مطرح شده در این دیدار طرح آموزش زبان مادری و مخالفت رئیس و اعضای فرهنگستان ادب فارسی بود.
عظیمی قدیم طرح مسئله آموزش زبان مادری توسط دولت را ثمره تلاش چندین ساله فعالان ملی – مدنی آذربایجانی ارزیابی نمود.
وی با اشاره به مخالفت رئیس و اعضای فرهنگستان زبان فارسی با طرح آموزش زبان مادری عنوان نمود : حاکمیت در دو موضوع طرح شده از سوی فعالان آذربایجانی بی جواب مانده است. اولی مسئله قره باغ و حمایت ایران از اشغالگری ارمنستان و دومی مسئله آموزش زبان مادری می باشد.
در این دیدار عظیمی قدیم با اشاره به روحیه بسیار بالا و ستودنی محمود فضلی در خصوص وضعیت سایر زندانیان سیاسی آذربایجانی حاضر در زندان مرکزی تبریز نیز توضیحاتی ارائه نمود.
۹بهمن۹۲ عبدالعزیز عظیمی قدیم فعال ملی – مدنی آذربایجانی پس از اتمام دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
این فعال ملی- مدنی آذربایجانی روز ۱۰تیر۹۲ در دادگاه ویژه روحانیت تبریز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و شرکت در تجمع غیر قانونی محاکمه و به ۷ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم گردید.
حجت الاسلام عظیمی قدیم روز۷دی۹۱ بهنگام برگزاری تجمع اعتراضی مردم مراغه نسبت به سیاست خارجی ایران در قبال ارمنستان، توسط نیروهای امنیتی در مراغه بازداشت گردیده بود. این فعال آذربایجانی پس از ۴۵ روز بازجویی در اداره اطلاعات تبریز روز ۲۲ بهمن ۹۱ به زندان مرکزی تبریز منتقل شد. وی روز ۲۴اسفند۹۱ از زندان مرکزی تبریز به قید وثیقه آزاد گردید.
پیشتر عظیمی قدیم بارها به دلیل فعالیت های هویت طلبانه بازداشت و به زندان محکوم گردیده است.
وی در سال ۸۴ به دلیل شرکت درمراسم گرامیداشت سالروز مشروطیت درتبریز بازداشت و بعد از محاکمه در دادگاه ویژه روحانیت تبریز به ۱۸ماه زندان، پنج سال نفی بلد، و تبعید از استانهای آذربایجان و نیز مدت ده سال خلع لباس روحانیت محکوم شد.وی در سال۸۷ در پی احضار به دادگاه ویژه روحانیت قم بازداشت و جهت گذاراندن دوران محکومیت اش به زندان لنگرود قم فرستاده شد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn