(سالار)میکائیل طوری به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد*****

آذوح: شعبه ۲دادگاه انقلاب تبریز میکائیل (سالار) طوری فعال مدنی ساکن تبریز را به استناد ماده ۵۰۰مجازات اسلامی – تبلیغ علیه نظام – به ۴ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
قاضی ایمانی رئیس شعبه ۲دادگاه انقلاب تبریز به استناد محتویات پرونده و گزارش اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی رای به این حکم داده است.
از مستندات ذکر شده علیه این فعال آذربایجانی می توان به توزیع نشریات غیرمجاز قومی ، برهم زدن نظم ورزشگاه یادگار امام در بازی تراکتور – الجزیره ، راه اندازی تجمع غیرقانونی در ائل گؤلی، باز کردن پارچه نوشته با مضامین تجزیه طلبی در انظار عمومی، بوسیدن پرچم آذربایجان و … ذکر شده است.
اتهام برهم زدن نظم در ورزشگاه یادگار امام در بازی تراکتور – الجزیره در حالی بعنوان یکی از مستندات پرونده علیه این فعال آذربایجانی ذکر می شود که نامبرده روز ۶اسفند۹۱دو روز قبل از روز بازی با مراجعه ماموران امنیتی در کافه یانار بازداشت و به هنگام برگزاری این دیدار نیز در بازداشتگاه صائب تبریز در بازداشت بود.
وی روز ۲۶دی۹۲در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی ایمانی محاکمه شد.
میکائیل (سالار) طوری روز ۲۵شهریور۹۲پس از مراجعه به بازپرسی در دادگستری تبریز در ارتباط با پرونده کافه یانار از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.
این فعال آذربایجانی پس از ۳۴روز بازداشت به قید وثیقه ۵۰میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn