مجموعه گزارشات از جشن قهرمانی تراختور در آذربایجان+ ویدیو*****

آذوح: بوتون میللی شعارلار فهمیده میدانیندا روشدیه آغزیندا سسلندیریلدی:
تبریز باکی آنکارا بیز هارا فاسلار هارا
تورک دیلینده مدرسه اولمالیدیر ه کسه
اورمو گؤلو جان وئریر مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر
آزربایجان بیزمکی افغانیستان سیزینکی
بیز اولماقا حاضیروخ بابکین سربازیوخ
https://www.facebook.com/photo.php?v=581603565262759

https://www.facebook.com/photo.php?v=533127683467487

به دنبال قهرمانی تیم فوتبال تراختورسازی در جام حذفی ملت تُرک آزربایجان جنوبی به خیابان ها ریخته و با سردادن شعارهای ملی گرایانه به شادی پرداختند. بنا به گزارش های دریافتی “آرازنیوز” از تبریز خیابانهای تبریز مملو از سیل جمعیت می باشد که در این میان شعارهایی چون “تورک دیلینده مدرسه…اولمالیدیر هرکسه”، “تبریز، باکی، آنکارا….بیز هارا فارس’لار هارا”، “یاشاسین آزربایجان”، “آزربایجان وار اولسون ایسته مه ین کور اولسون” و … می پردازند. بنا به خبرهای رسیده در برخی از نقاط به خصوص چهارراه شهناز درگیری هایی میان پلیس و مردم رخ داده است. در این میان پرچم آزربایجان واحد نیز از سوی جمعی از هواداران برافراشته شد که با شعارهای یاشاسین (زنده باد) ملت تُرک آزربایجان جنوبی همراه گشت.
در بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی مردم تبریز روانه خیابان‌ها شده و نخستین قهرمانی فوتبال آزربایجاندر ایران را جشن گرفتند.پس از این برد مردم تبریز از کودک و بزرگ، پیر و جوان و خانواده‌های تبریزی با خودروهای خود در خیابان‌های اصلی این شهر و همچنین محلات آن، حاضر شدند و با به صدا درآوردن بوق خودروها، نواختن شیپورها و تکان دادن پرچم‌های تراختورسازی شادمانی خود را از این برد به تصویر کشیدند.
بیشترین جشن و شادی در آبرسان و خیابان امام گزارش شده است. مردم تبریز با شعار یل یاتار طوفان یاتار ، یاتماز تراختور پرچمی قهرمانی تیم تراختورسازی را در جام حذفی کشور را جشن گرفتند.همچنین در مکان‌های دیگر تبریز همانند جاده ائل گلی، میدان ابوریحان، میدان ساعت، میدان نصف راه، کوی ولی عصر، میدان شهید فهمیده، خیابان عباسی، شهرک‌های امام، پرواز، گلشهر، زعفرانیه و میدان ستارخان مردم در خیابان‌ها در حال جشن و پایکوبی هستند.
بوق‌ ممتد ماشین‌ها در خیابان‌های تبریز و حرکت موتورسواران از نکات قابل توجه جشن قهرمانی تراختورسازی است.
دقایقی پس از قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی در جام حذفی خیابان‌های تهران به محلی برای کارناوال شادی تورک های تهران تبدیل شد.
به گزارش اویان نیوز به نقل از بانک ورزش، طرفداران تراکتورسازی با ماشین‌هایی که با پرچم‌های تراکتور تزیین شده به خیابان‌ها آمده‌اند و با بوق زدن، این قهرمانی را جشن گرفته‌اند.

مشکین شهر: چندتن از هواداران تراکتور بازداشت شدند
بنا به اطلاع اویان نیوز، هزاران تن در شهرستان مشکین شهر پس از پیروزی تیم تراکتور به خیابانها آمده و فریاد شادی سر دادند.
این تجمع مسالمت آمیز با شعارهای «یاشاسین تراکتور» و «یاشاسین آذربایجان» همراه بود.
شادی مردم مشکین شهر با دخالت ماموران نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد.
چندین تن از اهالی مشکین شهر بازداشت شدند که با دخالت و مقاومت مردم ماموران نیروی انتظامی مجبور به رهایی بازداشت شدگان شدند.
براساس این گزارش، حضور مامورین انتظامی و لباس شخصی ها در این تجمع بسیار مشهود بوده و مامورین لباس شخصی با فیلمبرداری از جهات مختلف سعی در ارعاب شادی کنندگان داشتند.

میانه: جشن هواداران تراکتور و بازداشت چندین تن
بنا به اطلاع اویان نیوز، در شهر میانه نیز هواداران تراکتور با تجمع در میدان اصلی این شهر به جشن و پایکوپی پرداختند.
تجمع کنندگان در میدان معلم شهر میانه با سر دادن شعارهایی همچون «آذربایجان وار اولسون ایسته مه ین کور اولسون» و «تراختورو ائل ایستر ، شرفلی میللت ایستر» حمایت خود را از این تیم ابراز داشتند.
براساس این گزارش، ماموران امنیتی و انتظامی چندین تن از تجمع کنندگان را بازداشت نمودند که با مقاومت مردم ماموران مجبور به رهایی بازداشت شدگان شدند.
پارسآباد: توقیف اتومبیل هواداران در جشن قهرمانی تراکتور
بنا به اطلاع اویان نیوز، هزاران تن از اهالی شهر پارسآباد مغان پس از کسب قهرمانی تیم تراکتورسازی در جام حذفی در میادین اصلی این شهر تجمع نموده و به شادی و پایکوبی پرداختند.
ماموران امنیتی و انتظامی این شهر نیز با دخالت در تجمع مسالمت آمیز هواداران تراکتور چندین دستگاه خودرو آنان را توقیف نمودند.
هزاران تن از مردم خوی نیز در خیابانهای این شهر به شادی پرداختند. دیوار نویسی به مناسبت ۲۱ فوریه روز جهانی زبان مادری از سوی شرکت کنندگان در این شادی گزارش شده است.
براساس گزارش های خبرنگاران اویان نیوز در اکثر شهرهای آذربایجان تجمعات مسالمت آمیز هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی با دخالت ماموران امنیتی و انتظامی همراه بوده است؛ براساس این گزارش چندین تن از شرکت کنندگان در این تجمعات شادی بازداشت شده اند
آذوح

استقبال از  تراختورسازی ساعت ۲۳ امشب













Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn