اهر: برخورد امنیتی با تکلم تورکی دانش آموزان ابتدایی

آذوح: در روزهای گذشته مقامات امنیتی درصدد متقاعد کردن والدین دانش آموزان ابتدایی روستای ورگهان برآمدند تا مانع از تکلم تورکی این دانش آموزان در محیط مدرسه باشند
به گزارش خبرنگار اویان نیوز، این مسئله زمانی اتفاق افتاد که در دی ماه سال جاری مدیر و معلمان مدرسه ابتدایی استاد شهریار روستای ورگهان از توابع شهر اهر در گزارشی به اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر از تکلم دانش آموزان به زبان تورکی استانبولی در کلاسهای آموزشی خبر دادند.
بازرس اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر نیز گزارشات مسئولان این مدرسه را تایید نمود.
بر اساس این گزارش، ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر در اقدامی سوال برانگیز از مسئولان اطلاعاتی و انتظامی شهرستان جهت «برخورد با دانش آموزان روستای ورگهان و حل معضل مکالمه آنها به زبان تورکی» درخواست مساعدت نمود.
همزمان با برگزاری مراسم به مناسبت دهه فجر، مسئولان امنیتی شهرستان اهر با دعوت از اولیای دانش آموزان این روستا سعی در متقاعد نمودن و تفتیش عقاید ایشان داشتند.
این گزارش می افزاید، پس از دفاع اولیا از تکلم کودکان خود به زبان تورکی، نیروی انتظامی با حضور در روستای ورگهان درصدد جمع آوری گیرنده های ماهواره ای این روستا برآمد.
مقاومت و ممانعت اهالی روستای ورگهان موجب گردید نیروی انتظامی تنها با برچیدن حدود ۳۰ گیرنده این روستا را ترک نماید.
روستای ورگهان در ۵۰ کیلومتری اهر واقع شده و نزدیک به ۲۵۰ خانوار در آن اسکان دارند.
در این روستا همه ساله مراسم بزرگداشت ۲۱ آذر (سالروز تشکیل حکومت ملی آذربایجان) با اقداماتی از قبیل بر افروختن آتش، سردادن شعارهای ملی و نقاشی پرچم آذربایجان بر صخره های مشرف به روستا گرامی داشته می شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn