اهر: بازداشت گسترده فعالان آذربایجانی

آذوح: بعد از ظهر امروز قریب ۱۰۰ فعال ملی مدنی آذربایجانی در اهر بازداشت شدند.
بنا به اطلاع اویان نیوز، پنجشنبه ۱اسفند۹۲ ماموران امنیتی بدون حکم بازداشت به منزل پدری اکبرابولزاده مراجعه کرده و جمع کثیری از فعالان آذربایجانی را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.
براساس این گزارش، ماموران امنیتی ابتدا صالح ملاعباسی، فرج نوری و اکبر ابولزاده را به بیرون از منزل هدایت کرده و پس از مقاومت این فعالان ، ماموران امنیتی اکبر ابوالزاده را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
فعالان حاضر در این مراسم بعلت نبود حکم جلب به ماموران اعتراض می کنند؛ گفته می شود ماموران بر روی عباس لسانی اسلحه می کشند.
همه فعالان و شرکت کنندگان این مراسم بعد از گذشت حدود ۱ ساعت بازداشت خانگی با  تهیه حکم جلب از سوی ماموران و با حضور بیش از ۱۵ دستگاه خودرو پلیس به مکان نامعلومی انتقال داده می شوند.
۱-عباس لسانی،۲- صالح ملاعباسی،۳- ابراهیم  رشیدی ،۴- فرج نوری،۵- رحیم غلامی،۶-عسگر اکبرزاده،۷- اکبر ابولزاده،۸- روزبه سعادتی ،۹- وحید فائزپور،۱۰- میثم آزادی، ۱۱-فردین مرادپور،۱۲- مرتضی صفری،۱۳- حسن زارعی،۱۴- آیدین نشاطی،۱۵- توحید رضایی،۱۶- میلاد عظیمی،۱۷- بهزاد عبدی،۱۸- وحید نریمان،۱۹- نیما عباس پور،۲۰-سجاد خلیل نژاد،۲۱- مرتضی محمدی،۲۲- سجاد خوش قدم از بازداشت شدگان امروز می باشند.
از اسامی بقیه بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.
براساس این گزارش فعالان آذربایجانی به مناسبت روز جهانی زبان مادری در منزل پدری اکبر ابولزاده در اهر گردهم آمده بودند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn