تهران : بازداشت و ضرب و شتم ده ها فعال آذربایجانی در روز جهانی زبان مادری

آذوح: عصر امروز تعداد کثیری از فعالان آذربایجانی ساکن تهران از سوی ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند.
یکی از شاهدان عینی در گفتگوی تلفنی با اویان نیوز در ارتباط با این حادثه ابراز داشت: همزمان با روز جهانی زبان مادری جمعی از فعالان ملی – مدنی شهر تهران در جاده ساوه که اکثر اهالی آن آذربایجانیان می باشند گردهم آمده بودند.
این شاهد عینی در خصوص این مراسم اظهار داشت: این مراسم با موضوع زبان مادری برگزار شده بود.
به گفته وی، این مراسم با دخالت ماموران امنیتی همراه بود که در نتیجه آن تعدادی از آذربایجانیان بازداشت شدند.
اکبر آزاد، عزیز فرشی، علیرضا فرشی، اسرافیل سلطانیان، منصور فتحی از فعالان بازداشت شده امروز در تهران می باشند.
به گفته ی این شاهد عینی تعداد دیگری از فعالان و شهروندان آذربایجانی بازداشت شده اند که تاکنون اطلاعی از ایشان در دست نمی باشد.
وی شدت عمل ماموران امنیتی را بسیار زننده توصیف نموده و ابراز داشت: ماموران امنیتی کودکان حاضر در مراسم را مورد ضرب و شتم قرار داده اند به طوریکه دست یک کودک خردسال دررفته است.
وی همچنین از برخورد زننده ماموران با زنان نیز خبر داد و افزود: روسری تعدادی از بانوان را از سرشان کشیده و حتی قصد داشتند ایشان را نیز بازداشت نمایند که با مقاومت بانوان مواجه شده و موفق به اینکار نشدند.
این شاهد عینی در ادامه سخنان خود گفت: به رغم معلولیت اسرافیل سلطانیان ماموران امنیتی به طور وحشیانه وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی ارگان بازداشت کننده را اطلاعات نیروی انتظامی عنوان نموده و از محل انتقال فعالان آذربایجانی اظهار بی اطلاعی نموده است.
براساس گزارش های صورت گرفته عصر امروز (2اسفند92) به مناسبت روز جهانی زبان مادری مراسمی با حضور قریب 200 تن از فعالان ملی،مدنی در شهر نسیم شهر از توابع تهران برگزار شده است که پس از دخالت ماموران امنیتی ده ها تن از این افراد بازداشت و بسیاری دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش، پلیس با گاز اشک آور و اسپری به محل برگزاری مراسم حمله کرده و بین شرکت کنندگان و ماموران امنیتی درگیری شدیدی صورت گرفته است.
براساس این گزارش، ماموران امنیتی در نظر داشتند تمام شرکت کنندگان را در محل مراسم حبس نمایند که با مقاومت حاضران موفق به این امر نشده اند.
تاکنون نام اکبر آزاد، عزیز فرشی، علیرضا فرشی، اسرافیل سلطانیان، منصور فتحی و سید مجتبی موسوی جز بازداشت شدگان امروز مشخص شده است.
همچنین بر اساس گزارش های رسیده تعدادی از افراد حاضر در این مراسم به دلیل ضرب و شتم ماموران امنیتی زخمی شده اند.
حمید منافی نادارلی(ارکین نادارلی) فعال مدنی آذربایجانی از زخمی های امروز می باشد؛ گفته می شود این فعال آذربایجانی از ناحیه سر به شدت دچار آسیب دیدگی و خونریزی شده است.
اویان نیوز
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn