انتقال فعالان آذربایجانی به زندان اوین

آذوح: امروز ۴ تن از فعالان آذربایجانی بازداشت شده در مراسم روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران به زندان اوین تهران انتقال یافتند.
بنا به اطلاع اویان نیوز، سه شنبه ۶اسفند۹۲ اکبر آزاد، علیرضا فرشی، اسرافیل سلطانیان و منصور فتحی به زندان اوین منتقل شدند.
گفته می شود این فعالان به بند امنیتی ۲۰۹ زندن اوین انتقال یافته اند.
بر اساس گزارشات تائید نشده، مقامات قضایی برای این فعالان ۱۰ روز قرار بازداشت صادر کرده اند.
این فعالان آذربایجانی روز ۲اسفند۹۲ همزمان با روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران با حمله ماموران امنیتی بازداشت شدند.
روز جمعه ۲اسفند۹۲ به مناسبت روز جهانی زبان مادری مراسمی با حضور قریب ۲۰۰ تن از فعالان ملی،مدنی در شهر نسیم شهر از توابع تهران برگزار شده است که پس از دخالت ماموران امنیتی ده ها تن از این افراد بازداشت و بسیاری دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
یکی از شاهدان عینی در گفتگو با اویان نیوز از شدت عمل ماموران انتظامی با حاضران این مراسم خبر داده و رفتار ماموران با زنان و کودکان حاضر در این مراسم را «وحشیانه» عنوان نمود.
همچنین در مراجعه ماموران امنیتی و انتظامی تعدادی از حاضران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و چند نفر بر اثر ضرب و شتم ماموران زخمی شدند.
این شاهد عینی اظهار داشت: به رغم معلولیت اسرافیل سلطانیان ماموران امنیتی به طور وحشیانه وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
حمید منافی نادارلی(ارکین نادارلی) فعال مدنی آذربایجانی از زخمی های مراسم روز جهانی زبان مادری تهران می باشد؛ گفته می شود این فعال آذربایجانی از ناحیه سر به شدت دچار آسیب دیدگی و خونریزی شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn