برگزاری دادگاه حسین علی محمدی و طاها کرمانی

آذوح: هفته آینده حسین علی محمدی و طاها کرمانی دو فعال ملی – مدنی آذربایجانی ساکن تبریز در دادگاه انقلاب این شهر محاکمه می شوند.
بنا به اطلاع اویان نیوز، جلسه رسیدگی به اتهامات حسین علی محمدی و طاها کرمانی دو تن از فعالان ملی – مدنی آذربایجانی حاضر در زندان تبریز روز 13اسفند92 در شعبه 3 دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی باقرپور برگزار می شود.
محمدزاده رییس شعبه 20 بازپرسی تبریز اتهامات این فعالان آذربایجانی را 1- تبلیغ علیه نظام 2 – تبلیغ علیه نظام از طریق وبلاگ سوسوزگول 3 – توهین به مقدسات 4 – تخریب اموال عمومی 5 – عضویت در گروه طیف فعالین مستقل عنوان نموده است. در روزهای گذشته ماموران امنیتی با مراجعه به منزل و محله این فعالان خانواده ایشان را تهدید و ارعاب نموده و با طرح ادعاهایی علیه ایشان درصدد تخریب وجهه اجتماعی ایشان در میان همسایگان و آشنایان برآمده اند. همچنین رسانه های وابسته به مراکز امنیتی ایران با انتشار اخباری سعی در مخدوش کردن چهره فعالان آذربایجانی در افکار عمومی را داشتند. روز ۱۳آبان۹۲ حسین علی محمدی و طاها کرمانی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند. این فعالان مدنی پس از گذراندن بیش از ۴۰ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند. پیشتر حسین علی محمدی چندین بار از سوی ماموران امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn