برخورد توهین آمیز رئیس اداره اطلاعات با همسر یکی از بازداشت شدگان روز جهای زبان مادری

آذوح: همزمان با روز جهانی زبان مادری، ماموران امنیتی با هجوم به مراسم بزرگداشت این روز بین المللی در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی بیش از 200 تن از فعالین مدنی را بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار دادند. برخورد اداره اطلاعات با خانواده های تعدادی از ایشان که برای پیگیری پرونده نزدیکانشان مراجعه کرده بوده اند، بسیار توهین آمیز بوده است.
پس از گذشت 3 روز از بازداشت فعالین مدنی در نسیم شهر تهران، همسر یکی از بازداشت شدگان به نام آقای فتحی برای پیگیری پرونده و سلامت آقای فتحی به اداره  اطلاعات گلستان مراجعه کرده که  ماموران امنیتی از دادن هرگونه خبری درباره شرایط نگهداری و  وضیعت جسمانی این فعال مدنی امتناع کرده اند . ولی  ایشان با پیگیری مصرانه بالاخره  با رئیس ارداره اطلاعات دیدار میکنند .ولی رئیس اداره اطلاعات گلستان  با ادای جمله توهین آمیز “شما ترکها آدم نمیشین”! و با ناسزا گفتن به خانم فتحی ایشان را از اداره بیرون میکند. قابل توجه است که این فرد فاشیست که در سمت رییس ادره اطلاعات  منطقه  میباشد، کرد کردستان می باشد.
لازم به ذکر است، سه شنبه 6 اسفند ماه، برای سه تن از فعالین مدنی آذربایجان به اسامی علیرضا فرشی، اکبر آزاد و منصور فتحی که روز 2 اسفند ماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت شده بودند، قرار تمدید بازداشت به مدت 10 روز صادر شده و این سه فعال امروز به زندان اوین منتقل شده اند. بنا به گزارشات رسیده، این سه فعال به بند امنیتی 209 زندان اوین انتقال یافته اند .
همچنین علیرضا فرشی از فعالین مدنی با سابقه آذربایجانی به دلیل ضرب و شتم ماموران ، جراحت شدیدی از ناحیه سر برداشته و در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می برد. بر اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی، چند ناحیه از سر این فعال مدنی به شدت جراحت برداشته است.
گفتنی است مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهرهای مختلف آذربایجان طی روزهای گذشته با هجوم ماموران امنیتی و انتظامی ایران مواجه شده و بیش از دویست تن طی از فعالین مدنی بازداشت شده اند. 2 اسفند  ماه طی مراسمی که در منزل یکی از فعالین مدنی نسیم شهر تهران به نام منصور فتحی برگزار می شد، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به فعالین مدنی حمله کرده و پس از درگیری با ایشان تعدادی از فعالین مدنی را بازداشت نموده بودند.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn