مجتبی موسوی مجدداً به اداره اطلاعات بهارستان احضار شد*****

آذوح: بازداشت شدگان روز جهانی زبان مادری در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی همچنان تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارند. احضار، تهدید و توهین و ارعاب از جمله فشارهای نهادهای امنیتی به ایشان طی روزهای اخیر بوده است. یکی از این بازداشت شدگان مجتبی موسوی است که بار دیگر به اداره اطلاعات بهارستان احضار شده است.
مجتبی موسوی» نویسنده ، روزنامه نگار ، فیلم ساز و فعال مدنی و فرهنگی شناخته شده آذربایجانی که ساکن تهران می باشد، در مورخه 2اسفند در مراسم بزرگداشت روزجهانی زبان مادری در شهر اکبرآباد تهران، توسط مأموران امنیتی شهرستان بهارستان دستگیر شده بود، پس از آزادی موقت به قید وثیقه، برای دومین بار متوالی به اداره اطلاعات این شهرستان احضار شده است.
طی سه بار بازجویی بعمل آمده از این فعال، ضمن اتهام همکاری با گروههای پانترکیسم، درخصوص کمک رسانی به زلزله زدگان قره باغ و تهیه فیلم مستند درخصوص این زلزله و فعالیتهای مطبوعاتی و رسانه ای، انتشاراتی و… از وی سوالاتی شده است.
این فعال شناخته شده آذربایجانی، در شامگاه روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری به همراه 11تن دیگر در مراسم بزرگداشت روزجهانی زبان مادری در شهر اکبرآباد دستگیر و به پلیس امنیت شهرستان بهارستان منتقل شد.
مأموران امنیتی به هنگام دستگیری وی، از گازفلفل و باتوم استفاده کرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و مورد توهین و تحقیر قرار داده اند و به جهت اینکه این فعال دارای مشکل تنگی نفس بوده، پس از استشمام گازفلفل احساس خفگی شدیدی به وی دست داده و در این حالت مأموران به شدت وی را مورد توهین و تحقیر قرار داده اند.
پس از این حادثه و به دلیل ضربات مشت و لگدی که مأموران به ناحیه شکم وی وارد آورده بودند، در ادرار این فعال، خون مشاهده شده است. این در حالی است که همسر وی نیز به جهت بیماری قلبی، به دلیل مشکلات بوجود آمده با ناراحتی قلبی مواجه شده است.
گفتنی است روز چهارسنبه 7 اسفند ماه، اسرافیل سلطانیان که به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت بود، آزاد شده است. اکبر آزاد، علیرضا فرشی و منصور فتحی از دیگر بازداشت شدگان نسیم شهر که روز سه شنبه 6اسفند و پس از ضرب و شتم به بند امنیتی 209 زندان اوین منتقل شده اند، همچنان در بازداشت به سر می برند.
در ارتباط با بازداشت شدگان نسیم شهر تهران ذکر این نکته ضروری است که اسرافیل سلطانیان که از ناحیه دوپا معلول بوده و از ویلچر استفاده می کند، عزیز فرشی، منصور فتحی و مجتبی موسوی بیش از سایرین مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
لازم به ذکر است  مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهرهای مختلف آذربایجان طی روزهای گذشته با هجوم ماموران امنیتی و انتظامی ایران مواجه شده و بیش از دویست تن طی از فعالین مدنی بازداشت شده اند. 2 اسفند  ماه طی مراسمی که در منزل یکی از فعالین مدنی نسیم شهر تهران به نام منصور فتحی برگزار می شد، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به فعالین مدنی حمله کرده و پس از درگیری با ایشان تعدادی از فعالین مدنی را بازداشت نموده بودند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn