مرگ دانشجویی دیگر، دانشجویان قوشاچای تجمع کردند

آذوح: به دنبال مرگ یک دانشجوی مجتمع آموزشی شهید باکری قوشاچای(میاندوآب)، دانشجویان این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش اؤیرنجی سسی، روز دوشنبه ۱۲ اسفندماه دهها دانشجوی این موسسه در اعتراض به وضعیت بهداشتی این مجتمع آموزشی که باعث بیماری و مرگ یک دانشجو بنام خانم(پ.ح) شده و بسیاری از دانشجویان نیز به بیماریهای عفونی کبدی و کلیوی شده اند در محوطه این دانشگاه تجمع کرده اند .
در پی این اعتراض معاون سیاسی امنیتی فرمانداری قوشاچای در محل اعتراض حاضر و دانشجویان از سخنان وی قانع نشده و به تجمع اعتراض خود ادامه داده اند .
گزارش های رسیده به اؤیرنجی سسی می افزاید خانم پ.ح از دانشجویان این مرکز ترم پیش دچار بیماری شده و در بیمارستان بستری می شوند و بعد از بهبودی نسبی و مانند همه دانشجوها، ترم جدید را شروع می کنند ولی بعد از چند روز دوباره بیماریشان عود کرده و مجبور به بازگشت به شهرشان و بستری شدن در بیمارستان می شوند و نهایتا دو روز پیش خبر فوت ایشان دو روز منتشر شده است .
لازم بذکر است مرکز آموزش عالی باکری قوشاچای که زیر مجموعه ای دانشگاه اورمیه است از ابتدایی ترین شرایط زندگی نیز برخوردار نیست و حتی با وجود اینکه تفصیه خانه آب قوشاچای روبروی این مرکز قرار دارد این مرکز حتی آب لوله کشی بهداشتی و تصفیه شده هم ندارد! و برای خوابگاه های دخترانه آب را با تانکر حمل کرده و در مخزنی ذخیره می کنند که در دمای منهای ۲۵ درجه زیر صفر زمستان گذشته هم یخ نبسته است! و برای اثبات غیر بهداشتی بودن آن وجود جلبک های درون آن کافی به نظر می رسد.
در همین رابطه طی نمونه برداری هایی که از آب مرکز آموزشی شده، فاقد هرگونه کلر بوده و غیر قابل شرب اعلام شده است
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn