برخورد توهین آمیز با خانواده های فعالین مدنی ادامه دارد: این بار خانواده علیرضا فرشی

آذوح: رژیم اسلامی ایران علاوه بر بازداشت گسترده فعالین مدنی آذربایجان جنوبی به بهانه ها و اتهامات واهی، اقدام به توهین، تهدید و ارعاب اعضای خانواده ایشان نیز می کند. این توهین ها به خصوص در مورد ستگان و نزدیکان فعالین دربند آذربایجانی که برای پیگیری پرونده ایشان به نهادهای قضایی-امنیتی مراجعه می کنند، نمود بیشتری دارد. در آخرین مورد، قاضی بازپرس پرونده علیرضا فرشی اقدام به تهدید برادر وی نموده است.
برادر علیرضا فرشی که در روزهای اخیر برای پیگیری پرونده وی به شعبه قضایی مربوطه مراجعه کرده بود، از سوی بازپرس به مدت نزدیک به 3 ساعت بازداشت شد! وی طی این مدت درحالی که به دستانش دستبند زده شده بود، بارها مورد تهدید وارعاب بازپرس مربوطه قرار گرفته است. این در حالی است که وی نه تنها مرتکب عملی خلاف قانون نشده، بلکه در چارچوبی قانونی برای پیگیری پرونده برادرش به ارگان ذیربط مراجعه نموده بود. پیشتر نیز همسر یکی دیگر از بازداشتی های نسیم شهر تهران به نام منصور فتحی دوبار از سوی رئیس اداره اطلاعات گلستان و شعبه بازپرسی دادگاه مربوطه مورد تهدید و ارعاب مقامات فوق قرار گرفته بود.
همسر این فعال مدنی ابتدا پس از گذشت 3 روز از بازداشت فعالین مدنی در نسیم شهر تهران، برای پیگیری پرونده و سلامت آقای فتحی به اداره اطلاعات گلستان مراجعه کرده بود که ماموران امنیتی از دادن هرگونه خبری درباره شرایط نگهداری و وضیعت جسمانی این فعال مدنی امتناع کرده بودند. ولی ایشان با پیگیری مصرانه بالاخره با رئیس اداره اطلاعات دیدار میکنند .ولی رئیس اداره اطلاعات گلستان با ادای جمله توهین آمیز "شما ترکها آدم نمیشین"! و با ناسزا گفتن به خانم فتحی ایشان را از اداره بیرون میکند. (قابل توجه است که این فرد فاشیست که در سمت رییس ادره اطلاعات منطقه میباشد، کرد کردستان می باشد)
طی روزهای اخیر نیز همسر مهندس فتحی در مراجعه به بازپرسي شعبه مربوطه از طرف بازپرس رجبي تهديد به بازداشت شده و حتي از وی انگشت نگاري نيز شده است. خانم فتحي زمان مراجعه به بازپرسي، باز پرس از وی كارت شناسايي ميخوا هد . ولي بعد از رويت شناسنامه وی خطاب به خانم فتحي ميگويد كه "شما كه متولد شهر رشت هستين واكثر رشتي ها با صهيونيستها در ارتباط هستين برو بيرون صهيونيست!" خانم فتحی از تورک های آذربایجانی ساکن رشت می باشند.
سه شنبه 6 اسفند ماه، برای سه تن از فعالین مدنی آذربایجان به اسامی علیرضا فرشی، اکبر آزاد و منصور فتحی که روز 2 اسفند ماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت شده بودند، قرار تمدید بازداشت به مدت 10 روز صادر شده و این سه فعال مدنی به زندان اوین منتقل شده اند. بنا به گزارشات رسیده، این سه فعال به بند امنیتی 209 زندان اوین انتقال یافته اند .
گفتنی است مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهرهای مختلف آذربایجان طی روزهای گذشته با هجوم ماموران امنیتی و انتظامی ایران مواجه شده و بیش از دویست تن طی از فعالین مدنی بازداشت شده اند. 2 اسفند ماه طی مراسمی که در منزل یکی از فعالین مدنی نسیم شهر تهران به نام منصور فتحی برگزار می شد، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به فعالین مدنی حمله کرده و پس از درگیری با ایشان تعدادی از فعالین مدنی را بازداشت نموده بودند.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn