مخالفت محمد‌زاده با آزادی موقت حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی به قید ضمانت

آذوح: محمد‌زاده بازپرس شعبه ۲۰ دادگاه انقلاب تبریز مانع آزادی فعالین به قید وثیقه می‌شود. محمد‌زاده بازپرس پرونده‌ی حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی طی گزارشی به دلیل عدم تامین قرار وثیقه مانع از آزادی موقت فعالین گردیده است.
بنا به اطلاع گروه خبری تبریز سسی،خانواده این فعالین پس از اینکه مطلع شدند که برای فرزندشان قرار وثیقه صادر شده در اعتراض به رئیس دادگستری مراجعه می‌نمایند.
حسین-علی‌محمدی ـ طاهابه دنبال پی‌گیری خانواده این فعالین، آقای شریفی رئیس دادگستری تبریز بیان داشته‌‌اند که بازپرس پرونده گزارشاتی مبنی بر عدم تامین قرار وثیقه را ابلاغ کرده که به این دلیل قرار بازداشت فعالین صادر شده است.
این فعالین بیش از چهار ماه است که در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز به طور موقت بسر می‌برند در حالی که تا کنون هیج درخواستی مبنی بر قرار ضمانت به خانواده این فعالین ابلاغ نگردیده است.
اتهامات وارده به حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات نظام، تبلیغ علیه نظام از طریق وبلاگ “سوسوزگول”، تخریب اموال عمومى و عضویت در گروه طیف فعالین مستقل می‌‌باشد که این فعالین آزربایجانی هیچ یک از اتهامات وارده را قبول نکرده و تمامى آنها را اتهامات بى اساس دانسته‌اند.
گفتنی است، دادگاه رسیدگی به پرونده فعالین دیروز ۱۳ اسفندماه باید برگزار می‌شد که آقای جعفر افشارنیا وکیل فعالین به دلیل دیر اعلام شدن وقت دادگاه به ایشان و همچنین عدم مطالعه پرونده در خواست کرده‌اند که به زمان دیگری موکول گردد، که باقرپور قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز با این در خواست موافقت نموده و به روز یکشنبه هفته‌ی آینده ۱۸اسفندماه ۹۲ موکول شده است.
لازم بذکر است که خانواده این فعالین امروز با مراجعه به دادگاه خواستار آزادی موقت فرزنشان بودند که به دلیل عدم حضور آقای محمد‌زاده بازپرس شعبه ۲۰ دادگاه انقلاب تبریز نتوانستند موفق به این کار شوند.
خاطر نشان کنیم، این فعالین روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۲ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده‌اند.
حسین علی‌محمدی و طاها کرمانی فعالین حرکت ملی که پس از تحمل ۴۰ روز در اداره اطلاعات تبریز روز یک‌شنبه ۲۴ آزر ماه ۹۲ به بند قرنطینه و پس از سه روز، چهارشنبه ۲۷ آزر ماه به بند سه‌گانه و از آنجا نیز به بند ۱۲محکومین زندان مرکزی تبریز منتقل شده‌اند.
خانواده این دو فعال آزربایجانی روز شنبه ۷ دی ماه ۹۲ پس از حدود دو ماه امکان دیدار و ملاقات با فرزندان خود را از پشت شیشه و ملاقات تلفنی در زندان مرکزی تبریز یافته بودند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn