علی هدایتی وارد دومین ماه حبس شد

آذوح: علی هدایتی فعال ملی – مدنی آذربایجانی وارد دومین ماه حبس خود در زندان مهاباد شد
به گزارش اویان نیوز، علی هدایتی فعال ملی – مدنی آذربایجانی ساکن تیکان تپه (تکاب) از ۱ ماه پیش در زندان شهر مهاباد در حال گذراندن دوران محکومیت خود می باشد.
این فعال تورک آذربایجانی روز دوشنبه ۱۴بهمن۹۲ پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام شهر تیکان تپه (تکاب) بازداشت و برای سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان شهر مهاباد انتقال یافت.
شهریور سال جاری علی هدایتی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع حرکت ملی آذربایجان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
احمد جوادی کیا رییس شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به استناد گزارش اداره اطلاعات تیکان تپه(تکاب) و نظر کارشناسی این اداره و نیز پیام های ارسالی از تلفن وی و اسناد طبقه بندی شده موجود در نزد اداره اطلاعات، رای به محکومیت این فعال آذربایجانی داده است.
وی به همراه یدالله دشتی و رامین رضایی از دیگر فعالان مدنی آذربایجانی ساکن تیکان تپه(تکاب) روز ۱۲مرداد۹۲ در شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه شد.
این حکم در شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی توسط قاضی جلیل زاده تأیید شد .
علی هدایتی به همراه یدالله دشتی(ائلمان) پس از اولین بازی آسیایی تیم تراکتورسازی مقابل الجزیره توسط ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات قوشاچای (میاندوآب) منتقل شد.
پیش از آن نیز علی هدایتی در جریان اعتراضات شهریور سال ۹۰ ملت آذربایجان نسبت به خشک شدن دریاچه اورمیه به همراه رامین رضایی و چند تن دیگر از فعالان شهر تیکان تپه(تکاب)  توسط ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده بود.
وی در سالهای گذشته به دلیل فعالیت های هویت طلبانه خود بارها از سوی ماموران امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و محل کسب وی از سوی ماموران امنیتی مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفته است.
در جریان تغییر و نامگذاری اماکن عمومی و محل کسب در شهر تکاب که باعث اعتراض جمع کثیری از مردم و بازاریان قرارگرفته بود، ماموران اداره اماکن عمومی بارها محل کسب علی هدایتی را بازرسی کرده و وی را در آن زمان به  این اداره جهت بازجوی انتقال دادند.
پس از آن نیز در جریان نصب مجسمه مولوی کرد در شهر تکاب ماموران اداره اماکن عمومی محل کسب وی را مورد تفتیش قرار داده  و نامبرده را به اداره اماکن احضار نمودند.
علی هدایتی ۳۱ ساله از هنرمندان شهر تیکان تپه(تکاب) و مدیر مسئول اسبق نشریه دانشجویی “آیدین” در سالهای ۸۷-۸۸ دانشگاه جامع علمی کاربردی تیکان تپه می باشد .
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn