حکم محکومیت بهمن خالقی و داود عظیم زاده در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

آذوح: دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی حکم محکومیت داود عظیم زاده و بهمن خالقی از فعالین مدنی آذربایجان جنوبی را تایید کرد. بر اساس احکام دادگاه بدوی، داود عظیم زاده به یک سال و بهمن خالقی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.
به گزارش 50میلیون، شعبه 12 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست علی امینی و مستشاری محمدرضا نیاکار، احکام صادره دادگاه بدوی بر علیه داود عظیم زاده و بهمن خالقی را تایید نمود. آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات واهی این دو فعال مدنی، روز چهارشنبه 30 آبان ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب مراغه و به ریاست قاضی داورنیا برگزار شده بود.
داود عظیم زاده فعال ملی – مدنی آذربایجانی روز پنجشنبه ۲۴اسفند۹۱ پس از ۲ماه بازداشت موقت به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی از زندان مراغه آزاد گردیده بود.
بهمن خالقی فعال آذربایجانی پس از ۱ ماه بازجویی در اداره اطلاعات تبریز روز ۲۴بهمن۹۱ به زندان مرکزی تبریز و از آن به زندان مراغه منتقل شد. وی روز ۲اسفند۹۱ به قید وثیقه از زندان مراغه آزاد گردید.
همچنین ماموران اداره اماکن شهرستان بناب مجوز محل کار بهمن خالقی را لغو نمودند. در فروردین ۹۲ ماموران اداره اماکن شهرستان بناب بدون ارائه دلیل و حکم قانونی به بهمن خالقی مدیر و صاحب کتاب فروشی “ایشیق”، مجوز این کتابفروشی را لغو نمودند.
داود عظیم زاده و بهمن خالقی روز۲۴ دی۹۱  در روزهای پس از برگزاری تجمع اعتراضی مردم مراغه نسبت به سیاست خارجی ایران در قبال ارمنستان، توسط نیروهای امنیتی درمنزل شخصی خود در مراغه و بناب بازداشت گردیده بودند.
حکم صادره این دادگاه نیز برای داود عظیم زاده 1 سال حبس تعزیری و 1 سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال  و بهمن خالقی  نیز 6 ماه حبس تعزیری و 6 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال بود.اتهام این دو فعال مدنی “عضویت در دسته یا جمعیتی که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور است” عنوان شده بود.
بهمن خالقی در آستانه روز جهانی زبان مادری در یک اسفند ماه سال جاری نیز به مدت یک روز بازداشت و سپس آزاد شده بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn