گزارشی از وضعیت حاشیه نشینان اهر بعد از زلزله قارا داغ

آذوح: به نقل از منابع محلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت فعلی بهداشت عمومی شهرستان قانع کننده نیست گفت: موسسه آموزش عالی سلامت درصورت تامین هزینه در اهر راه‌اندازی می‌شود.
محمد حسین صومی در کارگروه بهداشت و درمان اهر وضعیت فعلی بهداشت عمومی شهرستان را قانع کننده ندانست و افزود: متاسفانه بهداشت فضاها و معابر عمومی و مسیر کیچیک چای ـ اهر غیرقابل قبول نبوده و باید در این زمینه شهرداری، شورای شهر، بهداشت محیط و محیط زیست و مجامع امور صنفی در این خصوص و سایر ادارات ذیربط و با تعامل و همفکری با راهکارهای سالم و بسیج امکانات در این خصوص گام‌های عملی برداشته و در ارتقا سلامت و بهداشت جامعه نقش خود را ایفا کند.
وی گفت: هم اکنون با وجود تمام تلاش‌های انجام شده هزینه سال گذشته برای مرمت و بازسازی مراکز و خانه‌های بهداشتی آسیب دیده از زلزله هم اکنون ۱۳ خانه بهداشت شهری و روستایی نیاز به مرمت و بازسازی دارند که امیدواریم با کمک خیران سلامت در این راه موفق شویم.
صومی کمبود پزشکان متخصص در شهرستان‌ها را یک معضل جدی در حوضه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: پیگیر هستیم تا با جذب پزشکان متخصص در سال ۹۳ بتوانیم این مشکل را در شهرستان‌ها حل کنیم.
وی در خصوص کمبود داروی بیماران خاص و تهیه این داروها از مرکز استان گفت: با هماهنگی لازم به منظور تسریع در ارائه خدمات این داروها در شهرستان‌ها قابل تهیه خواهد بود.
قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در صورت آمادگی آموزش و پرورش اهر دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد با ساخت اتاق‌هایی مروج سلامتی از محل اعتبارات این سازمان باشد و در کنار مدارس روستایی به صورت پایلوت این طرح را در شهرستان اهر به مرحله اجرا در آورد.
فرماندار اهر نیز در این جلسه کمبود پزشک، کادر بهداشتی و درمانی و توسعه تجهیزات پزشکی و درمانی را در بیمارستان ۱۴۹ تختخوابی اهر ضروری برشمرد و افزود: این بیمارستان علاوه بر خدمات درمانی به شهرستان اهر به پنج شهرستان دیگر نیز خدمات ارائه می‌کند.
رضا صدیقی کمبود پزشک متخصص چشم، مغز و اعصاب، پوست، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی را از مشکلات درمانی شهرستان برشمرد و خواستار کمک دانشگاه علوم پزشکی شد.
گونئی نیوز 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn