ششمین کتاب از سلسله اثار صمد بهرنگی در ترکیه منتشر شد*****

آذوح: کتاب Toplu Masallar یا ”مجموعه ای از حکایتها” که توسط نشر ”کایناک” در ماه مارس جاری منتشر شده است شمشین کتاب از سلسله کتابهای منتشر شده از قلم سحرانگیز صمد بهرنگی (متولد ۲ تیر ۱۳۱۸ تبریز - متوفی ۹ شهریور ۱۳۴۷ رودخانه ارس)، پدر ادبیات کودکان ایران محسوب می گردد.
این مجموعه نیز همانند اثار قبلی به قلم خانم ترکان اورمولو و همسرشان اقای رامین جبارلی در ۸۰ صفحه و به زبان ترکی استانبولی منتشر شده و حاوی قصه های بسیار شیرین و اموزنده” موش گرسنه”، ”پیرزن و جوجه طلایی اش”، ”عادت”، ”دو گربه روی دیوار”، ”سرگذشت دانه برف” و ”بز ریش سفید” است .
قبلا نیز اقای رامین جبارلی و خانم تورکان اورمولو، زوج فرهنگ دوست آذربایجانی، اقدام به ارایه ترجمه روان و دقیقی از کتابهای ”کندوکاو در مسائل تربیتی ایران” ، ”ماهی سیاه کوچولو”، ”تلخون”،”اولدوز و کلاغها”ی صمد بهرنگی به زبان ترکی کرده اند که توسط نشر کایناک منتشر شده است.
صمد بهرنگی یکی از نویسندگان شهیر آذربایجانی است که اثار وی در دوران پهلوی دوم در ایران منتشر شده و به رغم برخورداری از ظرافتی کودکانه، حاوی ویژگیهایی چون دانش طلبی، اندیشیدن، مبارزه، اراده، صبر و آزادی جویی است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn