فشارهای نهادهای امنیتی بر فعالین مدنی تیکان تپه (تیکاب) ادامه دارد

آذوح: فشارهای امنیتی بر علیه فعالین مدنی تیکان تپه (تکاب) که همراه با فرا رسیدن روز جهانی زبان مادری آغاز شده، همچنان ادامه دارد. در این راستا چند تن از فعالین مدنی این شهرستان به نهادهای امنیتی احضار شده اند و چند تن دیگر نیز به طور غیر مستقیم مورد تهدید و .ارعاب از سوی این نهادها قرار گرفته اند
به گزارش500000000، در روزهای اخیر مهندس مرتضی ارجمند و کیومرث ارجمند از سوی اداره اطلاعات تیکان تپه (تیکاب) برای بازجویی پیرامون فعالیت های مدنی شان احضار شده اند. همچنین ماموران اداره اطلاعات چندین بار به منزل و محل کار دیگر فعال مدنی این شهر، شهرام شوقی نیز مراجعه کرده و بارها با وی تماس گرفته اند تا وی را نیز جهت بازجویی احضار کنند که تاکنون در این امر موفق نشده اند.
از سوی دیگر محسن شکری از دیگر فعالین مدنی تیکان تپه که اداره مغازه فعال مدنی دربند این شهر یعنی ائلمان دشتی را بر عهده دارد با تماس های مشکوکی از سوی نهادهای امنیتی مواجه شده است. گفته می شود چند تن از ماموران اداره اطلاعات مسئولیت کنترل و ثبت رفت و آمدها به این مغازه را بر عهده گرفته اند و از سایر مغازه داران نیز در رابطه با هویت افرادی که به مغازه ائلمان دشتی رفت و آمد می کنند سئوالاتی پرسیده اند.
گفتنی است در هفته های اخیر اداره اماکن تیکان تپه بنا به دستور مستقیم اداره اطلاعات این شهرستان، بدون هیچ توجیهی مغازه دو تن از فعالین مدنی آذربایجانی به نام های علی هدایتی و یدالله دشتی (ائلمان) را در این شهر پلمپ نموده بود. اگرچه  ماموران اداره اماکن مغازه هر دو فعال مدنی را فک پلمپ نمودند، اما از سوی دیگر ماموران امنیتی با مراجعه به مغازه ایشان، با لحنی توهین آمیز به تهدید اعضای خانواده و نزدیکان این دو فعال مدنی اقدام نموده اند.
در روزهای اخیر یکی از ماموران اداره اماکن شهرستان تیکان تپه (تکاب) با مراجعه به مغازه یدالله دشتی (ائلمان) با الفاظی توهین آمیز نزدیکان این فعال مدنی را که در مغازه حضور داشتند خطاب قرار داده و گفته بود “ما می توانیم چند روز دیگر هم این مغازه را دوباره پلمپ نماییم!”
این مانقورد سپس جملاتی توهین آمیز راجع به فرهنگ و تمدن تورکان بر زبان رانده و دیگر فعالین مدنی و دوستان و نزدیکان ائلمان را نیز تهدید به بازداشت نموده بود.
لازم به ذکر است شهرستان تیکان تپه به دلیل موقعیت سوق الجیشی ویژه خود و نیز بهره مندی از نعمات خدادادی و ثروت های طبیعی همچون بزگرترین معادن طلای خاورمیانه در تیررس اهداف غیر انسانی رژیم اسلامی ایران و اخیرا گروه های تروریستی کردی قرار گرفته است. اما فعالین مدنی این شهرستان با هوشیاری کامل این رویدادها را رصد کرده و در کنار سایر فعالین آذربایجانی مانع از به ثمر رسیدن اهداف دشمنان ملتمان خواهند شد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn