صدور قرار وثیقه سنگین برای دو تن از فعالین مدنی در بند آذربایجان

آذوح: شعبه یک دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان پارساباد، قرار بازداشت موقت ناصر عبدالحسین زاده و سعید حسینی را به آزادی موقت به قید وثیقه سنگین تبدیل نمود. بدین ترتیب احتمال می رود پیش از آغاز سال جدید، این دو فعال مدنی-دانشجویی آذربایجان جنوبی از زندان اردبیل آزاد شوند.
روز سه شنبه 27 اسفند ماه، پس از حضور ناصر عبدالحسین زاده و سعید حسینی در شعبه یک دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان پارساباد، قرار بازداشت موقت این دو فعال مدنی از سوی قاضی مربوطه به آزادی موقت به قید وثیقه 300 میلیون ریالی تبدیل شد. با تامین وثیقه مربوطه از سوی خانواده این فعالین، امید است ایشان پیش از آغاز سال جدید، از زندان اردبیل آزاد شوند.
سعید حسینی به همراه ناصر عبدالحسین زاده دوشنبه شب، 28 بهمن ماه، به هنگام پخش اعلامیه هایی به مناسبت روز جهانی زبان مادری در پارساباد مغان از سوی ماموران اداره اطلاعات نیروی انتظامی پارساباد بازداشت شدند.
ایشان سپس تحت شدیدترین شکنجه های مامورین نیروی انتظامی قرار گرفته و صبح  روز سه شنبه به اداره اطلاعات منتقل شده اند که در آنجا نیز مورد شدیدترین فشارهای جسمی و روحی برای اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته اند.
بنا به گزارشات رسیده به گوناز تی وی،این دو فعال مدنی آذربایجانی بعد از قرار گرفتن تحت شکنجه های شدید ماموران نیروی انتظامی، با دست و پای زنجیر شده به اداره اطلاعات منتقل شده اند. در اداره اطلاعات نیز این دو فعال تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته اند. سپس این دو فعال مدنی ساعت 12:30 روز سه شنبه 29 بهمن ماه از اداره اطلاعات به دادگاه منتقل شده اند که به دلیل قبول نکردن اعتراف اجباری دوباره به وزارت اطلاعات برای اخذ اعتراف اجباری منتقل شده اند .
این دو فعال مدنی-دانشجویی ساکن پارساباد روز چهارشنبه 30 بهمن ماه، با دستبند و پابند به شیوه ای غیر انسانی و تحقیرآمیز همچون مجرمان جرایم خطرناک به شعبه یک دادگاه پارساباد انتقال یافتند. پس از بازجویی و ایراد اتهامات واهی به این فعالین مدنی و با عدم قبول اتهامات واهی از سوی ایشان، قاضی قرار بازداشت این دو را صادر نمود. این فعالین مدنی سپس برای اخذ اعتراف اجباری با استفاده از شیوه های غیر انسانی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در جنب زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بودند.
روز چهارشنبه 7 اسفندماه نیز یکی از مسئولین زندان به پدر  سعید حسینی گفته که پس از یک روز ماندن در اینجا فرزندتان را به مکان نا معلومی انتقال داده‌اند.
در تنها گفتگوی تلفنی سعید با پدرش سعید تنها به محل بازداشت خود اشاره کرده و گفته  بود” چشمانم را بسته اند و به مرا به هر سوی می کشند
این دوفعال مدنی سرانجام پس از تحمل شکنجه های فراوان در اداره اطلاعات، شنبه شب 17 اسفند ماه به زندان اردبیل منتقل شدند. خانواده سعید حسینی که در این مدت بارها در پی ملاقات با این دو فعال مدنی بودند، بالاخره توانسته اند در روزهای اخیر ملاقاتی با فرزند خود داشته باشند. آثار شکنجه های فوق الذکر بر وضعیت ظاهری وی چنان تاثیر منفی گذاشته بود که پدر این فعال مدنی به هنگام ملاقات اخیرش، در دقایق اولیه نتوانسته بود وی را شناسایی کند. گفته می شود ماموران پس از شکنجه های ممتد، به زور و اجبار موی سر سعید را تراشیده اند تا آثار شکنجه کندن موی سرش به هنگام ملاقات آشکار نباشد. وی که آثار شکنجه ها همچون انواع کبودی بر سر و صورتش کاملا نمایان بوده، به هنگام ملاقات با پدرش در شرایط عادی نبوده و به دلیل ضعف و بی خوابی های ممتد نمی توانسته به حالت طبیعی سخن بگوید.
از سوی دیگر گفته می شود وی در طول دوران بازداشت خود در اداره اطلاعات اقدام به اعتصاب غذا نموده بود اما خبر این اقدام وی به دیگر فعالین مدنی و رسانه ها نرسیده بود. با این وجود آنچه که مسلم است، عزم و اراده بیش از پیش  سعید حسینی برای ادامه راه حق طلبانه اش به هنگام ملاقات با پدرش بوده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn