تکریم زندانیان سیاسی آذربایجان: دیدار جمعی از فعالین آذربایجانی با خانواده‌ی ابراهیم رشیدی(ساوالان)*****

آذوح: چهارمین روز فروردین سال 93، قریب به 20 نفر از فعالین منطقه ی موغان به دیدار خانواده‌ی ابراهیم رشیدی در مشگین شهر رفتند. در این دیدار ، حاضرین ضمن تبریک سال نو از صبر و حمایت این خانواده بخصوص مادر ابراهیم رشیدی که طی سالهای متمادی پشتیبان فعالیتهای ملی و مدنی ایشان بوده است قدردانی نمودند.
فعالین ملی همچنین از طریق خانواده‌‌ی رشیدی از وضعیت فعلی این زندانی سیاسی مطلع گشتند.
ابراهیم رشیدی(ساوالان) اول اسفند سال 92 در آستانه روز جهانی زبان مادری به همراه حدود صد تن از فعالان حرکت ملی آذربایجان به هنگام برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهر اهر بازداشت شد. وی پس از تودیع وثیقه 100 میلیون تومانی برای گذراندن محکومیت قبلی یک ساله خود از زندان اهر به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
این فعال سیاسی از زمان انتقال به زندان تبریز تا تاریخ 28 اسفند به مدت دو هفته در بند قرنطینه(بند موقت) زندانی بوده و عصر 28 اسفند به بند سه‌گانه که بند " 11 تحت قرار"(یعنی بند بلاتکلیفان) نامیده میشود منتقل شده است. زندانی کردن ابراهیم رشیدی در این بند که تنها برای بلاتکلیفان میباشد غیر قانونی است.
ابراهیم رشیدی در ایام بازداشت تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفته بود.پیشتر نامه ای خطاب به دادستان شهرستان اهر با امضای هفت نفر دیگر از فعالینی که در ایام بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته بودند منتشر شده بود.
ابراهیم رشیدی در 4 خرداد 92 در شعبه 1 دادگاه انقلاب به همراه 4 تن دیگر از فعالان دانشجویی آذربایجانی و به اتهام تبلیغ علیه نظام به 1 سال حبس تعزیری محکوم گردید.
این حکم از سوی ایمانی رئیس شعبه 6 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید شد.
این فعال تورک در 31 مرداد 92 نیز در دادگاه انقلاب مشگین شهر بار دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه گردید.
ابراهیم رشیدی در طول سالهای گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و در دادگاه‌های انقلاب به زندان محکوم گردیده است.
وی قبل از این نیز در سال 1387 در زندان مرکزی اورمیه حکم پنج ماه حبس تعزیری را تحمل نموده بود.
سازمان عفو بین الملل در 1 آوریل و 1 می 2006 با صدور اطلاعیه‌هایی، بازداشت و فشار بر ابراهیم رشیدی(ساوالان) را محکوم نموده است.
همچنین سازمان گزارشگران بدون مرز نیز طی اطلاعیه‌ای در 22 ژوئن 2010 خبر از بازداشت این فعال سیاسی آذربایجانی داده است.
آذوح



Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn