اسامی تعداد دیگری از بازداشت شدگان بازی دیروز تراختور*****

آذوح: نیروهای انتظامی و امنیتی رژیم اسلامی ایران، در جریان بازی دیروز تراختور آذربایجان جنوبی مقابل العین امارات، اقدام به بازداشت تعدادی از هواداران و فعالین مدنی حاضر در استادیوم سهند نمودند. این بازداشت ها توام با ضرب و شتم شدید بازداشت شدگان بوده است. برخورد امنیتی با فعالین مدنی و طرفداران تراختور طی سال های اخیر همواره وجود داشته و پس از برافراشته شدن بنر معروف “آذربایجان جنوبی ایران نیست” (به زبان انگلیسی)، این برخوردها شدت یافته است.
دیروز سه شنبه 13 فروردین ماه در جریان بازی تراختور با العین، ماموران انتظامی و امنیتی با هجوم به میان طرفداران، برخی از فعالین مدنی و هواداران تراختور را بازداشت و مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. در بین بازداشت شدگان، تا شب گذشته تنها نام اکبر مهاجری از فعالین مدنی شهر تبریز منتشر شده بود اما امروز اسامی برخی دیگر از فعالین نیز منتشر گردید.
علی همتی، نوری‌زاده،محمدی، سعیدی،مردانی،ملکی، علی‌پور، حبیب مهرآزر، از دیگر بازداشت شدگانی هستند که اسامی آن ها مخابره شده است. گفته می شود بازداشت شدگان پس از ضرب و شتم شدید توسط ماموران انتظامی، به اداره اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شده اند و سپس به دادگاه انقلاب تبریز نزد قاضی کشیک فرستاده خواهند شد.
اکثر بازداشت شدگان از شهرهای تبریز، اردبیل، مرند، اهر، اورمیه، سولدوز، زنجان، ماکو و … غیره می‌باشند.
دیروز پليس راه تبريز و گشتهاي مستقر در مسير راه های  منتهي به استادیوم سهند،  با تهديد طرفداران تراختور که از شهرهای دیگر عازم تبریز بودند، از حضور گسترده آذربايجانيها در تبريز ممانعت به عمل آوردند .
گفتنی است در این دیدار نیز همچون سایر دیدارها،  شعارهای ملی همچون: “اورمو گولو جان وئریر ـ ایران اونون قتلینه فرمان وئریر” ، “تورکلرین افتخاری ـ تراختور، تراختور” ، ” یاشاسین آذربایجان” ، “تراختوری ائل ایستر ـ شرفلی میللت ایستر” و … از سوی بیش از 50 هزار تن از طرفداران تراختور سر داده شد که باعث هراس شدید مسئولان امنیتی عالی رتبه ای که در استادیوم حضور داشتند شده بود.
لازم به ذکر است میادین ورزشی آذربایجان جنوبی از جمله مسابقات مربوط به فوتبال، والیبال و بسکتبال، تبدیل به مکانی برای فریاد شعارهای ملی شده و نقش زیادی در گسترش تفکر ملی در بین اقشار مختلف ملت تورک آذربایجان جنوبی داشته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn