بازداشت عده‌ای از هواداران تراختور آزربایجان در ورزشگاه سهند تبریز*****

آذوح: در ادامه هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، تراختور آزربایجان در ورزشگاه سهند تبریز میزبان العین امارات بود که این بازی در پایان با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.
علیرغم مانع تراشی‌های نیروهای امنیتی از حضور هواداران و فعالین در ورزشگاه، در این دیدار بیش از ۵۵ هزار نفر از شهرهای مختلف آزربایجان بازی را از ازنزدیک تماشا می‌‌کردند.
هواداران تراختور هر زمان از سوی نیروهای امنیتی تهدید و بازداشت می‌شوند. امروز نیز تعدادی از هواداران در ورزشگاه سهند تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تبریز(صائب) منتقل گردیدند.
در میان بازداشت شدگان نام «اکبر مهاجری» از فعالین حرکت ملی آزربایجان نیز گزارش شده است.
هنگام بازداشت هواداران اقدام به ضرب و شتم آنها نموده و همچنین در هنگام دستگیری هواداران از گاز اشک آور استفاده می‌نمودند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار شعارهایی از جمله” اورمو گولو جان وئریر ـ ایران اونون قتلینه فرمان وئریر” ، “تورکلرین افتخاری ـ تراختور، تراختور” ، ” یاشاسین آزربایجان” ، “تراختوری ائل ایستر ـ شرفلی میللت ایستر” و .. سر داده شد.
خاطر نشان کنیم که بازیهای تیم فوتبال تراختور آزربایجان به محلی برای طرح مطالبات ملی آذربایجانیها تبدیل شده است و این امر موجب شده است حکومت ایران هواداران تیم فوتبال را بازداشت و مورد آزار و اذیت قرار دهد.‌کردند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn