آزادی " منصور فتحی " و اخبار نگران کننده از وضعیت فعالین آذربایجانی بازداشت شده در روز جهانی زبان مادری در تهران*****

آذوح: پس از گذشت ده ها روز از بازداشت فعالین روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران اخبار نگران کننده ای از وضعیت نگهداری آنها در حال حاصل شدن است .
به گزارش آذوح به گفته شاهدان عینی " بهنام شیخی "  یکی از بازداشت شدگان این مراسم از همان لحظه انتقال خود  به بازداشتگاه اوین و در اعتراض به علت بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است. هنوز از سرانجام اعتصاب غذای او خبری منتشر نگردیده  است .
شاهدان عینی همچنین گزارش می دهند  که ماموران بازداشتگاه اوین در اقدامی غیر انسانی , با تراشیدان موهای سر و صورت آقای " اکبر آزاد " فعال مسن و با سابقه آذربایجانی وی را مورد تحقیر و شکنجه خود قرار داده اند .
" عزیز فرشی " یکی از بازداشت شدگان این مراسم نیز که در همان روز اول  به همراه 11 تن دیگر و با قرار کفالت آزاد شده  بود پس از احضار مجدد به دادگاه انقلاب اسلامشهر با اتهامات جدیدی روبرو شده است . یکی از اتهامات او درگیری با ماموران امنیتی عنوان شده است . در این بین گفته می شود وی جهت بازجویی و با حکم دادگاه مربوطه بارها به بازداشتگاه اوین نیز منتقل شده است .
" علیرضا فرشی – رستم کاظم پور – حمید منافی نادرالی و محمود اجاقلو " دیگر بازداشت شدگان این مراسم نیز علیرغم پیگیریهای  مکرر خانواده هایشان هنوز در وضعیت نامعلومی به سر برده و از امکان تماس با خانواده های خود محروم مانده اند .
افزودنی است ؛ " منصور فتحی"  فعال آذربایجانی و مالک مجتمع برگزاری این مراسم نیز با سپری نمودن قریب یک ماه بازداشت, در شامگاهان  مورخه 28-12-92 و با قرار وثیقه سنگین 50 میلیون تومانی آزاد گردیده است .
 خاطر نشان می شود که مراسم امسال  ( 2014 ) روز جهانی زبان مادری " نسیم شهر تهران " در اقدامی مشابه  با دیگر مراسمات برگزار شده در نقاط مختلف آذربایجان من جمله " شهر اهر"  مورد سرکوب و یورش نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و  بازداشت بسیاری از فعالین ترک آذربایجانی را منجر گشته است .
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn