ابلاغ حکم 21ماه حبس 5 تن از فعالین مدنی شهرستان (قوشاچای) میاندوآب توسط اداره اطلاعات*****

آذوح: فعالین مدنی آذربایجان آقایان حبیب منافی آذر، داریوش عندلیبیان، جواد سودبر، مختارابراهیمی و یوسف مختاری که روز 21آذر 1392 جهت نثار فاتحه سر مزار شهید خانعلی مطیعی از فدائیان فرقه دموکرات آذربایجان حضوربه هم رسانده بودند توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شدند.
به گزارش آذوح این فعالین طی دادگاه صوری چهارم اسفند 1392 در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به قضاوت قاضی جوادی کیا با حکم های ناعادلانه از 3 ماه و یک روز تا 9 ماه محکوم شدند.
طی این حکم داریوش عندلیبیان به 9 ماه حبس تعزیری و بقیه فعالین به 3ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده اند.
گفتنی است که حکم های صادره نه از طریق قوه قضائیه و به صورت کتبی بلکه توسط اداره اطلاعات میاندوآب و فقط به رویت نام بردگان رسیده است و هیچ ابلاغ کتبی جهت اعتراض فعالین به حکم صادره صورت نگرفته است .
قابل توجه است که طی قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی ):
***صدور و انشاي راي
ماده 295 - پس از اعلام ختم دادرسي در صورت امكان دادگاه در همان جلسه انشا راي نموده و به اصحاب دعوا اعلام مي نمايد در غير اين صورت حداكثر ظرف يك هفته انشا و اعلام راي مي كند.
ماده 296 - راي دادگاه پس از انشا لفظي بايد نوشته شده و به امضاي دادرس يا دادرسان برسد و نكات زير در آن رعايت گردد:
1 - تاريخ صدور راي
2 - مشخصات اصحاب دعوا يا وكيل يا نمايندگان قانوني انان با قيد اقامتگاه
3 - موضوع دعوا و در خواست طرفين
4 - جهات ، دلايل ، مستندات ، اصول و مواد قانوني كه راي براساس آنها صادر شده است .
5 - مشخصات و سمت دادرس يا دادرسان دادگاه .
***ابلاغ راي
ماده 300 - مدير دفتر دادگاه موظف است فوري پس از امضاي دادنامه ، رونوشت آن را به تعداد اصحاب دعوا تهيه و در صورتي كه شخصا يا وكيل يا نماينده قانوني آنها حضور دارند به آنان ابلاغ نمايد والا به مامور ابلاغ تسليم و توسط وي به اصحاب دعوا ابلاغ گردد.
ماده 301 - مدير يا اعضاي دفتر قبل از آن كه راي يا دادنامه به امضاي دادرس يا دادرسها برسد ، نبايد رونوشت آن را به كسي تسليم نمايند .در صورت تخلف مرتكب به حكم هياتهاي رسيدگي به تخلفات اداري به مجازات بند ب ماده 9 قانون رسيدگي به تخلفات اداري - مصوب 1372 - و بالاتر محكوم خواهد شد.
ماده 302 - هيچ حكم يا قراري را نمي توان اجرا نمود مگر اين كه به صورت حضوري و يا به صورت دادنامه يا رونوشت گواهي شده آن به طرفين يا وكيل آنان ابلاغ شده باشد .
نحوه ابلاغ دادنامه و رونوشت ان برابر مقررات مربوط به ابلاغ دادخواست و ساير اوراق رسمي خواهد بود.
آذوح



 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn