آزادی ۶ هوادار بازداشت شده تراختور آزربایجان به قید ضمانت از زندان مرکزی تبریز

آذوح: ۶تن از هواداران تراختور آزربایجان از زندان آزاد شدند. این هواداران تراختور امروز ۲۰ فروردین‌ماه ۹۳ پس از تحمل ۵ روز با قرار وثیقه ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شده‌‌اند.
بنا به اطلاع گروه خبری ـ تحلیلی تبریز سسی، بازداشت شدگان روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۹۳ از سوی شعبه ۷ داداگاه به بند قرنطینه و پس از یک روز به بند سه‌گانه زندان مرکزی تبریز منتقل شده بودند.
اتهام بازداشت شدگان « اختشاش و بر هم زدن نظم عمومی» عنوان گردیده است.
اساسمی این هواداران برادران صمدیان، بهنام و مسعود بالقی و بهزاد … می‌باشد.
لازم به یاد آوری است که دیروز نیز اکبر مهاجری از فعالین حرکت ملی آزربایجان با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.
گفتنی است، در ۱۲ فروردین‌ماه ۹۳ در دیدار آسیایی تراختور در ورزشگاه سهند تبریز حدود ۲۵ تن بازداشت شده بودند که ۱۰ تن از آنان روز اول و ۱۵ تن دیگر پس از تحمل دو روز به قید ضمانت به طور موقت از حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تبریز آزاد گردیده بودند.
بر اساس این گزارش، پارچه نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در ارتباط با دریاچه اورمیه با عنوان (Environmental crisis in urmu lake. who care?  ــ بحران زیست محیطی در دریاچه‌ی اورمیه.چه کسی پاسخگو است؟) به اهتزاز در آمده بود که مورد خشم نیروهای امنیتی واقع شد.
همچنین در این دیدار شعارهایی از جمله” اورمو گولو جان وئریر ـ ایران اونون قتلینه فرمان وئریر” ، “تورکلرین افتخاری ـ تراختور، تراختور” ، ” یاشاسین آزربایجان” ، “تراختوری ائل ایستر ـ شرفلی میللت ایستر” ،”اورمو، زنگان، اردبیل ــ بو سس تبریزدن گلیر” و .. سر داده شد.
لازم به ذکر است، که بازیهای تیم فوتبال تراختور آزربایجان به محلی برای طرح مطالبات ملی آزربایجانی‌ها تبدیل شده است و این امر موجب شده است حکومت ایران هواداران تیم فوتبال را بازداشت و مورد آزار و اذیت قرار دهد
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn