وخامت حال بهنام شیخی در اثر اعتصاب غذا در زندان اوین*****

آذوح: بهنام شیخی که در اعتراض به دستگیری و بازداشت غیر قانونی خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است در اثر وخامت حال چندین بار به درمانگاه زندان منتقل شده است. این فعال ملی- مدنی آزربایجان همچنین از ناراحتی کلیه رنج می‌برد.
به گزارش اعضای خانواده و نزدیکان بهنام شیخی تا کنون در اثر وضعبت وخیم جسمی در اثر اعتصاب غذا ۲ بار به بهداری بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. مراجعت های مکرر خانواده وی به مراجع ذی ربط تاکنون بی نتیجه مانده است.
از زمان شروع اعتصاب غذای این فعال مدنی اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد. برخی سایت‌های آزربایجانی زمان شروع اعتصاب را از زمان انتقال به زندان عنوان کرده‌اند.
به گزارش هراز، دلیل بازداشت وی شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری (دوم اسفند ماه سال گذشته) در نسیم شهر تهران می‌باشد که در جریان آن ده‌ها تن از فعالین مدنی آزربایجان‌جنوبی بازداشت شده بودند.
گفتنی است، بهنام شیخی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های ملی ـ مدنی خود بارها از سوی مقامات امنیتی به بهانه‌های واهی بازداشت و به حبس محکوم شده بود.
این فعال آزربایجانی روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۲ در محل کار خود بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافت.
این فعال آزربایجانی پیشتر در ۱۹ خردادماه ۸۸ در محل کارش در اسلامشهر بازداشت و پس از تحمل ۵۵ روز بازداشت موقت در بند ۲۰۹ زندان اوین به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشکیل تجمعات غیر قانونی عنوان شده و دادگاه وی نیز به صورت غیر علنی برگزار شده بود.
همچنین در سال ۹۰ در جریان اعتراضات مردمی و مدنی به خشک شدن دریاچه اورمیه، در تاریخ ۲۰ مهر در منزل شخصی واقع در گلستان جاده ساوه تهران دستگیر شده بود و بعداز ۲۵ روز بازداشت در اداره اطلاعات تبریز با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۱ در شعبه اول دادگاه تبریز به ریاست قاضی حملبر دادگاه ایشان برگزار گردید که از ۲ اتهام (تبلیغ علیه نظام و اجتماع وتبانی) از اتهام اجتماع و تبانی و تبانی تبرئه شده و به خاطر اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
پیش‌تر این فعال مدنی در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام عضویت در گروه غیر قانونی که قصدش بر هم زدن امنیت کشور است، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۵ سال حبس تعلیقی، محکوم شده بود.
این فعال آزربایجانی بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده است
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn