شکایت هوادارن تراکتور از «ضاربان» لباس شخصی

آذوح: ۵ تن از هواداران بازداشت‌شده بازی فوتبال تراکتورسازی تبریز و العین امارات علیه مأموران لباس شخصی اداره اطلاعات تبریز شکایت کردند.
به گزارش خبرنگار اویان نیوز، مهدی صمدیان، پیمان صمدیان، بهزاد بالغ تیل، مسعود بالغ تیل (هرسه از شبستر) و بهنام نیکبخت اهل توفارقان ( آذرشهر) که از سوی ماموران لباس شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند، اقدامات قانونی را برای شکایت علیه ماموران لباس شخصی آ‌غاز کرده‌اند.
روز ۱۲فروردین۹۳ در جریان بازی برگشت دیدار آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی مقابل العین امارات در ورزشگاه یادگار امام (سهند) تبریز، پس از نمایش پارچه ‌نوشته‌ای با مضمون یاشاسین آذربایجان- یاشاسین شبستر- یاشاسین تراختوراز سوی برخی هواداران، افرادی ناشناس « شروع به فحاشی » علیه هواداران نمودند که این مسئله موجب بروز درگیری بین هواداران و افراد ناشناس گردید.
در جریان این درگیری مهدی صمدیان، پیمان صمدیان، بهزاد بالغ تیل، مسعود بالغ تیل و بهنام نیکبخت به شدت از سوی این افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در دقایق پایانی بازی این ۵ هوادار تراکتور از بیم بروز درگیری جدید و با احتمال این‌که ایشان افرادی شرور باشند، جایگاه تماشاگران را ترک می نمایند.
به هنگام ترک ورزشگاه در راهروهای خروجی بار دیگر این پنج هوادار تراکتور از سوی افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.
در اثر این درگیریمسعود بالغ تیل در اثر اصابت سنگ به پیشانی‌اش به شدت مجروح می‌شود.
هنگامی که هواداران مجروح از مأموران نیروی انتظامی حاضر در محل درخواست کمک می‌کنند، یکی از مأموران نیروی انتظامی با باتوم ضرباتی را به صورت هواداران وارد و اقدام به بازداشت ایشان می نمایند.
یکی از هواداران مضروب و بازداشت شده در مصاحبه با اویان نیوز با تشریح اتفاقات روز بازی، اظهار داشت: ما در این زمان فهمیدیم که با چه کسانی طرف حساب هستیم، پس از این که در اثر ضربات وارده به بدنمان هیچ قدرتی برای واکنش نداشتیم، این افراد اسپری فلفل به صورت و دهانمان پاشیدند، سپس ما را به توالت‌های استادیوم بردند و در آنجا نیز حدود بیست دقیقه ما را کتک زدند و با الفاظ بسیار زشت ما را مورد توهین وتحقیر قرار دادند. آب سرد بر سرمان می‌ریختند تا سوزش ناشی از اسپری فلفل تشدید شود. بعد از آن ما را سوار ماشین کرده و به کلانتری صائب منتقل کردند. در این جا فهمیدیم که علاوه بر ما دهها هوادار دیگر نیز بازداشت شده‌اند
این ۵ شهروند آذربایجانی پس از سپری کردن پنج روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز و زندان مرکزی این شهر با وثیقه‌های ۵۰ و ۳۲ میلیون تومانی آزاد شدند.
اخلال در نظم عمومیضرب و شتم مأموراناز سوی دادستانی تبریز به این هواداران تفهیم گردیده است.
ایشان گفته اند که  هیچ یک از اتهامات را نمی پذیرند.
گفته می‌شود نماینده اداره اطلاعات تبریز قاضی پرونده را برای صدور حکم سنگین علیه هواداران تحت فشار قرار می‌دهد.
۵هوادار مذکور از روز جمعه ۲۲فروردین۹۳ با مراجعه به پزشک قانونی و تأیید ضربات وارد شده به بدنشان، اقدامات قانونی برای شکایت علیه مأموران لباس شخصی را آ‌غاز کرده‌اند.
پیش از اقدام قانونی این ۵ هوادار تراکتور ماموران ضارب اداره اطلاعات تبریز به پزشک قانونی مراجعه و با تحویل تائیدیه پزشک قانونی، درصدد تنظیم شکایت نامه ای علیه این ۵ هوادار تراکتور برآمده اند.
حضور مأموران لباس شخصی در اجتماعات مردمی و عدم پاسخگویی آنان در قبال اقدامات خود، همواره نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران را متوجه انتقادات جدی ساخته است.
مأمورانی که بدون هیچ گونه تمایزی با مردم عادی در اجتماعات اعتراضی، مسابقات ورزشی حاضر می‌شوند و به دلیل برخورداری از مصونیت، در مواقع حساس بدون معرفی خود دست به اقدامات غیرقانونی می‌زنند.
استقبال آذربایجانی‌ها از بازی‌های تیم فوتبال تراکتورسازی و مطرح شدن مطالبات مدنی در بازی های این تیم، موجب شده فضای استادیوم‌های ورزشی در آذربایجان بیش از پیش امنیتی و حضور ماموران امنیتی و لباس شخصی پررنگ گردد
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn