روزنامه ابتکار: در ایران اقلیت قومی نداریم/ جمهوری آزربایجان اقلیتها را سرکوب می کند

آذوح: روزنامه اصلاح طلب “ابتکار” در شماره امروز در یادداشتی مدعی عدم وجود اقلیت قومی درایران و سرکوب اقلیتهای قومی در جمهوری آزربایجان شمالی شده است.
به گزارش اؤیرنجی سسی، این روزنامه در صفحه ۶ خود طی یاداشتی با عنوان “ سیاست نابودی اقلیت‌ها در جمهوری آذربایجان” به قلم “مجتبی برزویی” مدعی سرکوب حقوق اقلیتهای قومی در این کشور شده است .
این بخشی از این یادداشت ضمن ادعای ایرانی بودن مردم قفقاز نوشته است ” خشونت قبایل ترک بر ضد بومیان قفقاز در عصر تمدن اسلامی نتوانست الگوی مداراگری ایرانی را کاملا از بین ببرد. با چیرگی تمدن اوراسیایی خشونت ترکان نسبت به اقوام دیگر مدتی فروکش کرد ولی دوباره در بستر پان ترکیسم مجال بروز یافت. روشهایی که سیاست گذاران باکو برای نادیده گرفتن، تضییع حقوق و سرانجام تحلیل این اقلیتها در متن جامعه اعمال می‌کنند تنوع چشمگیری دارد.“
نویسنده در ادامه مدعی است حکومت آزربایجان شمالی ترفندهای مختلفی را جهت سرکوب حقوق اقلیتها منجله دستکاری در آمار اقلیتها، تغییر نام امکان و مکانها و جلوگیری از رشد زبان و ادبیات اقلیت ها و ممنوعیت آموزش کودکانشان در مدارس شده است.
این روزنامه همچنین در همین صفحه با انتشار یادداشتی با عنوان “ اقوام ایرانی، اقلیت نیستند” به قلم سالار سیف الدینی مدعی شده است در ایران اقلیت قومی وجود ندارد .
طی این یادداشت نویسنده با برشمردن بعضی تعارف علمی، به طور زیرکانه ای به اقلیهای قومی در ایران نسبت داده است .
سیف الدینی با برشمردن شرط اقلیت بودن “عنصر عددی و عدم مشارکت در حاکمیت” با این ادعا اقوام در ایران در حکومت مشارکت دارند و تعداد آنها نیز زیاد است در تعریف اقلیت قومی قرار نداده است و آنان جز ملت ایران تعریف کرده است .
لازم به ذکر است هر دو نویسنده روزنامه “ابتکار” از اعضای محفل معروف “آذری ها” می باشند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn