اخراج ١٥٠ کارگر آذربایجانی در اورمیه*****

آذوح: به دلیل هر آنچه "کمبودهای شدید مالی" خوانده شده، "مقدمات" اخراج نیروهای اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی آغاز شده است.
مجموعه‌ی مدیریت راه و شهرسازی استان در اورمیه درصدد اخراج ١٥٠ نفر از نیروهای عمدتا فعال در بخش راه‌سازی می‌باشد.
این نیروها که توسط مدیران اداره‌ی کل جهت "التيام‌بخشی به انبوه مطالبات پيمانكاران" اخراج می‌شوند و در برخی شهرستان‌ها نیز عملا اخراج آنان کلید خورده است.
زمزمه‌ی اخراج نیروی کار به بهانه‌ی مازاد و بار مالی در حالی است که "ندای ارومیه" با درج گزارشی اعلام کرد: اميدواريم اين دست به داس شدن مديركل برای خود شيرينی و فراهم نمودن مقدمات ماندگاری در اين پُست نباشد.
اخراج این نیروها قبلاً و در دولت دهم نیز انعکاس خبری یافته بود اما به دليل "خدشه‌دار شدن چهره دولت و ايجاد نارضايتی عمومی" اين كار متوقف شد.
منبع یادشده مدعی گردیده که این اخراج‌ها، "نورچشمی‌ها و نزدیکان" مدیریت راه و شهرسازی استان را شامل نمی‌شود و افرادی که غذر آنها خواسته شده از نان‌آور خانواده‌ها محسوب می‌شوند.
پیشتر نیز گزارشاتی درباره‌ی تبعیض‌های اعمال شده نظیر کمی دستمزد و تعویق حقوق ماهیانه‌ی نیروهای اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی انتشار یافته بود.
تابستان امسال نیز استانداری آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای از استخدام ٤٠٠ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داده بود که به سبب برگزاری آزمون، گزینش و نبود ضابطه‌ای با اعتراض شهروندان روبرو شد.
بیکاری استان در حدود ٢٥درصد است.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn