تعیین قرار وثیقه سنگین برای بهنام شیخی/پایان اعتصاب غذای خشک و تداوم اعتصاب غذای تر*****

آذوح: بهنام شیخی از فعالین دربند آذربایجانی که به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری بازداشت و پس از بازجویی های همراه با ضربو شتم شدید به زندان اوین انتقال یافته، طی تماس تلفنی با خانواده اش از تعیین قرار وثیقه سنگین دو میلیاردی برای آزادی موقت خویش خبر داده است. وی بر اثر شکنجه های شدید ماموران امنیتی دچار ناراحتی شدید کلیوی شده است.
بهنام شیخی از فعالین آذربایجانی که در زندان اوین به سر می برد دیروز یکشنبه 7 اردیبهشت ماه، طی تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش از تعیین قرار وثیقه سنگین دو میلیارد ریالی خبر داده است. همچنین وی در این تماس تلفنی از برخورداری از حق ملاقات حضوری در روز 5 شنبه هفته جاری خبر داده است. وی در این تماس تلفنی متذکر شده که به اعتصاب غذای خشک خود با نوشیدن مقداری آب پایان داده اما در برابر فشارهای مسئولان زندان همچنان به تداوم اعتصاب غذای تر خود تا رسیدن به خواست های قانونی اش ادامه خواهد داد. وی همچنین گفته بر اثر فشارها و شکنجه هایی که از زمان بازداشت متحمل شده دچار ناراحتی شدید کلیوی شده است.
بهنام شیخی که روز سه شنبه 14 اسفند ماه به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شده از زمان بازداشت خود 11 روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود. وی پس از افزایش فشارها از روز دوم اردیبهشت ماه اقدام به اعتصاب غذای خشک نمود که این امر به وخامت اوضاع جسمانی وی انجامید.
شایان ذکر است بهنام شیخی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مدنی خود بارها از سوی مقامات امنیتی به بهانه های واهی بازداشت و به حبس محکوم شده بود.
بهنام شیخی یکبار در تاریخ 19 خرداد 88 در محل کارش در اسلامشهر بازداشت و پس از تحمل 55 روز بازداشت موقت در بند 209 زندان اوین به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده بود. اتهام این افراد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و -تشکیل تجمعات غیر قانونی عنوان شده و دادگاه وی نیز به صورت غیر علنی برگزار شده بود.
وی همچنین در جريان اعتراضات مردمي به خشك شدن درياچه اورميه، در تاريخ 20 مهر 90  در منزل شخصي واقع در گلستان (جاده ساوه- تهران) دستگير شده و بعداز 25 روز بازداشت در اداره اطلاعات تبريز با قرار وثيقه 50 ميليون توماني آزاد شده بود.
دادگاه وی در تاريخ 29 اردیبهشت ماه سال 91 در شعبه اول دادگاه تبريز به رياست قاضي رحیم حملبر برگزار گردید، دراین دادگاه كه از 2 اتهام(1.تبليغ عليه نظام 2.اجتماع و تباني) از اتهام اجتماع و تباني و تباني تبرئه شده و به خاطر اتهام تبليغ عليه نظام به 6 ماه حبس تعزيري محكوم شد.
علاوه بر موارد فوق، این فعال مدنی بارها نیز به دلیل فعالیت های خود در راستای احقاق حقوق ملت تورک آذربایجان جنوبی بازداشت و مورد تهدید و ارعاب مقامات امنیتی قرار گرفته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn