فرماندار ورزقان: دو سال بعد از زلزله هنوز اقدامی برای بازسازی معابر و میادین شهر نشده است!

آذوح: در حالی که نزدیک به دو سال از وقوع زلزله قره داغ می گذرد هنوز رژیم اسلامی ایران اقدامی برای بازسازی زیرساخت های شهر انجام نداده است. بسیاری از مراکز درمانی، آموزشی، زیر ساخت های ارتباطی همچون راه های روستایی و جاده ها، مراکز خدماتی همچون آتش نشانی، اماکن ورزشی و ... به حال خود رها شده اند و ارگان های ذیربط هیچ اهتمامی برای بازسازی آنها از خود نشان نمی دهند.
به گزارش گوناز تی وی، پس از زلزله 21 مرداد ماه سال 91 در قره داغ، ضعف امداد رسانی در روزهای اولیه و عدم پوشش رسانه ای مناسب از سوی رسانه های حکومتی رژیم اسلامی باعث افزایش نارضایتی ها در بین اهالی مصیبت دیده شد. اما از همان ساعات اولیه، ملت تورک آذربایجان جنوبی از اقصی نقاط آن برای یاری زلزله زدگان شتافتند و مجالی برای ارگان های دولتی بی کفایت ندادند. این امر سبب شد تا مسئولان عالی رتبه دولتی طی وعده هایی 1 ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و 1 ساله خبر از بازسازی مناطق زلزله زده بدهند تا بدین ترتیب بتوانند از نارضایتی مزبور بکاهند. اما با گذشت نزدیک به دوسال، هنوز بسیاری از زلزله زدگان به خصوص در روستاهای دورافتاده در کانکس ها زندگی می کنند و عملیات بازسازی بسیاری از زیرساخت ها نیز شروع نشده است.
در این رابطه  فرماندار شهرستان ورزقان گفته: "آثار تخریبی معابر، میادین و آسفالت خیابان ها بعد از گذشت دو سال از وقوع زلزله همچنان دست نخورده باقی مانده است. "
علی وفادار دیروز پنج شنبه 11 اردیبهشت ماه، در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و عمومی این شهرستان افزود: "بیش از دو سال از حادثه دلخراش زلزله در این شهرستان می گذرد ولی آثار تخریبی به جا مانده مردم را دچار مشکل کرده و نیازمند توجه بیشتر مسوولان استان آذربایجان شرقی است."
وی خاطر نشان کرد: "قسمت اعظم آسفالت خیابان های ورزقان در زمان بازسازی و نقل و انتقال مصالح ساختمانی و انشعابات منازل از بین رفته است."
وفادار گفت: "شهرستان ورزقان با داشتن آثار طبیعی و اماکن مذهبی متعدد در فصل تابستان پذیرای هزاران نفر گردشگر است که متاسفانه فضای داخل شهر و امکانات عمومی جوابگوی مسافران نیست."
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با انتقاد از پرداخت نکردن هزینه پروانه های ساختمانی به شهرداری گفت: "طبق توافق پروانه های ساختمانی بطور رایگان از طرف شهرداری واگذار و مقرر شد هزینه این پروانه ها از طرف بنیاد مسکن به شهرداری پرداخت شود."
اما تاکنون حتی یک درصد از این هزینه نیز به شهرداری ورزقان واگذار نشده و این مساله باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان برای شهرداری ورزقان شده است.
شایان ذکر است دوشنبه 21 مردادماه سال 91 زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر در ساعت 16:53 به وقت تبریز در 17 کیلومتری اهر و زلزله ای به بزرگی 6.3 درجه در مقیاس ریشتر در ساعت 17:04 در 10 کیلومتری ورزقان رخ داد و به کشته و زخمی شدن هزاران تن از اهالی محروم منطقه انجامید. وعده های دروغین مسئولین و عدم بازسازی به موقع مناطق زلزله باعث به وجود آمدن نارضایتی های فراوان در بین اهالی منطقه شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn