دیدار جمع کثیری از فعالین حرکت ملی آزربایجان با مهندس حسین علیزاده

آذوح: جمعی از فعالین حرکت ملی با مهندس علیزاده که روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۳ از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید، دیدار نمودند.
بنا به اطلاع گروه خبری ـ تحلیلی تبریز سسی، این دیدار روز جمعه یک روز پس از آزادی وی در شهر مرند صورت گرفته است.
فعالین حاضر آزادی این فعال را به خانواده و خصوصا پدر و مادر ایشان تبریک گفته و از صبر و استقامت آنها تشکر نمودند و همچنین حاضرین ضمن ابراز خرسندی از آزادی و قدردانی از فعالیت‌های ایشان آرزو کردند که دیگر «زندانیان سیاسی آزربایجان» نیز آزاد گردند.
خانواده ایشان نیز در اقدامی متقابل از حضور گسترده دیدار کنندگان تشکر نمودند.
وی در قبال سوال حاضرین مبنی بر زمان بازداشت و اتهامات وارده بیان داشتند که در محل کار خود بازداشت و پس از بازداشت به منزل من رفته و اقدام به تفتیش نمودند که تلفن همراه، لپ‌تاپ، کتابها و  غیره با با خود بردند که هنوز نتوانسته‌ام آنها را بگیرم. اما در مورد اتهامات از سوی محمد‌زاده بازپرس شعبه بیستم دادگاه انقلاب تبریز به ۱۲ اتهام تفهیم اتهام شده بودم که من همه آنها را بی اساس می‌دانستم در نهایت به دو اتهام تبلیغ علیه نظام و جاسوسی متهم گردیدم که در شعبه سوم دادگاه از اتهام تبلیغ علیه نظام برائت و به اتهام جاسوسی به یک سال حبس تعزیری محکوم گردیدم که پس از چهار ماه با استفاده از عفو مشروط آزاد گردیدم.
وی همچنین بر فشارهای وارده به خاطر خبر رسانی در موردایشان از سوی وب سایت‌ها و ارسال نامه به احمد شهید سخن به میان آوردند.
گفتنی است، مهندس حسین علیزاده، عصر روز چهار‌شنبه ۴ دی ماه ۹۲ در محل کار خود توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل می‌شود.
وی پس از تحمل ۲۵ روز در اطلاعات به قرنطینه و پس از یک روز به بند سه‌گانه و  از آنجا نیز به بند ۱۲ محکومین زندان مرکزی تبریز منتقل می‌شود.
دادگاه وی ۲۱ بهمن‌ماه ۹۲ به صورت غیر علنی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و جاسوسی با وکالت آقای پیرزاده برگزار شد که به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید و پرونده ایشان به اجرای احکام منتقل شد تا دوران محکومیت خود را سپری کنند.
پیشتر، حسین علیزاده طی سفرسیاحتی که به کشور ترکیه داشتند. همزمان با سفر وی، عده‌ کثیری از آزربایجانی‌ها درمقابل سفارت ایران در آنکارا نسبت به سیاست‌های نادرست جمهوری اسلامی نسبت به ملت آزربایجان‌جنوبی اعم از سیاست خشکانیدن دریاچه اورمیه و شکنجه زندانیان سیاسی آزربایجان‌جنوبی و اعتراض به نقض حقوق بشر حکومت حاکم بر ایران، میتینق اعتراضی بر پا کرده بودند.
این فعال آزربایجانی بدون شرکت در این مراسم پس از بازگشت از سفر از سوی نیروهای امنیتی در محل کار خود ساعت‌ها مورد بازجویی و تهدید به بازداشت واقع می گردد.
این فعال ملی ـ مدنی آزربایجان بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn