نشریه دانشجویی سس: نشریه عوامل خود فروخته در دانشگاه تبریز+ تصویر*****

آذوح: با روی کارآمدن دولت روحانی و باز شدن نسبی فضای سیاسی دانشگاه ها نسبت به دوران دولت احمدی نژاد، نشریات و برخی از تشکل های موجود در دانشگاه ها شروع به فعالیت نمودند. دانشگاه تبریز نیز فارق از این تغییرات نبوده و نشریات دانشجویی شروع به فعالیت کردند. از آنجایی که دانشجویان دانشگاه تبریز به عنوان یکی از پیشروان هویت طلبی آزربایجانی بوده اند، فضای دانشگاه تبریز نسبت به سایر دانشگاه ها همراه با خفقان و سرکوب بوده است ، به دلیل عدم نتیجه گیری از سرکوب فعالان دانشجویی تورک، اینبار خود فروخته ها و عواملشان از طریق ایدئولوژیک وارد میدان شدند که نشریه تورکی-فارسی سس گواه این حقیقت می باشد.
نشریه دانشجویی سس که اولین شماره اش منتشر گردید حاوی مطالب تحریفی در رابطه با تاریخ و هویت آزربایجانی بوده است که سعی در تحمیل هویت جعلی فارسی-آریایی بر ملت تورک آزربایجان جنوبی می باشد، از جمله مطالب این شماره توهین به پروفسور زهتابی و شناسایی وی به عنوان فردی که تاریخ را تحریف کرده است، یک بعدی نشان دادن فعالیت های شیخ محمد خیابانی ، همچنین بسته شدن انجمن اسلامی دانشگاه تبریز را به فعالان این انجمن که به فعالان طیف منطقه ای معروف بودند( فعالان مدنی آذربایجانی) نسبت داده است که بسته شدن انجمن اسلامی هیچ گونه دخلی به آنها نداشته است و بسته شدن انجمن اسلامی دانشگاه تبریز همزمان با بسته شدن انجمن اسلامی سایر دانشگاه ها بود و هدف از این کار مانع شدن از حضور فعالان آذربایجانی در انجمن اسلامی می باشد و همچنین در این نشریه به توضیح تاریخ  کردها پرداخته و این جمله ملا مصطفی بارزانی (هرجا کرد هست، آنجا ایران است) به عنوان تیتر مقاله درباره تاریخ اکراد به کار گرفته است.
علاوه بر اینها مطالبات و خواسته های سیاسی-اجتماعی ملت آزربایجان جنوبی همچون زبان مادری را به مسخره گرفته و آن خواسته ها را به عده ای پانترک که سعی در تجزیه آزربایجان دارند نسبت داده است.
لازم به ذکر است که این نشریه به ظاهر مستقل می باشد ولی حامیان این نشریه بسیج، خودفروخته های دانشگاه، حراست و ... می باشد که به جهت مقابله با رشد هویت طلبی در میان دانشجویان تورک نشر و توزیع می گردد.
آذوح



 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn