علیرضا فرشی به قید وثیقه آزاد شد

آذوح: علیرضا فرشی از فعالین شناخته شده آذربایجانی با تودیع وثیقه آزاد شد.
این فعال مدنی که در روز دوم اسفند سال پیش بازداشت شده بود امروز سه شنبه 16 اردیبهشت با تودیع وثیقه 100 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
چندی پیش دادگاه انقلاب اسلامشهر برای "علیرضا فرشی " زندانی سیاسی و استاد اخراجی دانشگاه آزاد جلفا قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر کرده بود .
گفتنی است مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری روز جمعه دوم اسفند ماه در (نسیم شهر- محله وجه آباد) تهران با هجوم نیروهای امنیتی ناتمام ماند. نیروهای امنیتی و انتظامی ابتدا با استفاده از زور و قوه قهریه به مکان برگزاری این مراسم حمله نموده و اقدام به ضرب و شتم فعالین مدنی نمودند. در این مراسم که بیش از یکصد تن از فعالین مدنی آذربایجانی حضور داشتند، تعدادی از فعالین به دفاع از خود پرداختند. ماموران انتظامی که با دفاع فعالین مدنی مواجه شده بودند، سپس از مکان مذکور فرار کرده و در را از پشت قفل نمودند. فعالین مدنی نیز موفق به شکستن در شده و در خارج از آن محل، درگیری شدیدی بین ماموران و فعالین مدنی رخ داده است. در پی این امر نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور و باتوم به سمت فعالین مدنی هجوم آورده اما موفق به بازداشت بسیاری از فعالین نشدند.
گفتنی است پیش تر نیز علیرضا فرشی به جهت سر دادن شعار " تورک دیلینده مدرسه " و در یک مراسم پیاده روی خانوادگی در تبریز بازداشت و ضمن اخراج از هیئت علمی دانشگاه آزاد بین المللی جلفا , متحمل شش ماه حبس تعزیری نیز شده بود.
سازمان عفو بین الملل هم در نهم ژوئن 2009 با صدور اطلاعیه ای این بازداشت را مواردی از نقض حقوق بشر در ایران خوانده بود.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn