کل اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی: ۲۱۸ میلیارد تومان!!

آذوح: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی گفت: مجموعا ۲۱۸ میلیارد تومان کل اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی در سال ۹۳ است.
ناصر حضرتی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات طبقه همکف استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت بودجه سال ۹۲، اظهار داشت: با تدابیر صورت گرفته، بخش بزرگی از مطالبات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حقوق و مزایا و سایر اعتبارات هزینه‌ای تامین شده است.
وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از ۲۰۳ میلیارد تومان کل اعتبارات استان در سال ۹۲ تخصیص یافته، ادامه داد: میزان حقوق و مزایا ۹۳ میلیارد تومان شد که تا پایان سال به صد در صد ارتقا یافت و ۸۸ میلیارد تومان مصوب سایر اعتبارات هزینه‌‌ای بود.
حضرتی افزود: اعتبارات عمرانی استان از کل منابع در اختیار ۵۷۲ میلیارد تومان در سال ۹۲ بوده که از این اعتبارات ۲۰۳ میلیارد تومان یعنی ۳۶ درصد تخصیص پیدا کرد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در بخش درآمدها در کل ۲۶ درصد رشد وجود داشته که ۴۵۰ میلیارد تومان محقق شده، اعلام کرد: از ۲ هزار و ۶۶۷ پروژه اجرایی استان، یک‌هزار و ۴۹۸ پروژه احداثی بوده و مابقی پروژه‌های توسعه، تجهیز، تعمیر، مطالعاتی و خدماتی بوده است.
وی با اشاره به وضعیت بازنشستگان استان، ادامه داد: اواخر خردادماه و اوایل تیر ماه سال ۹۲، مرخصی و پاداش پایان خدمت حدود ۳۴۰ نفر از بازنشستگان استان مانده بود که حدود ۱۴ میلیارد تومان پاداش و مانده مرخصی پرداخت شد.
حضرتی افزود: آذربایجان غربی در ردیف معدود استان‌هایی است که پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۹۲ را به صفر رسانده است.
وی گفت: برای کل اعتبارات هزینه‌‌ای استان ۱۷۱ میلیارد تومان در سال ۹۳ در اختیار داشتیم که ۸۴ میلیارد تومان صرف حقوق و مزایای مستمر و ۸۷ میلیارد تومان صرف سایر هزینه‌ها خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموعا ۲۱۸ میلیارد تومان کل اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی در سال ۹۳ بوده، ادامه داد: ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۲ به ۲۱۸ میلیارد تومان کاهش یافته که در این راستا روی پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد متمرکز خواهیم شد.
وی افزود: امید است بر خلاف سال گذشته که با اعتبار زیاد اما با تخصیص کم مواجه بوده امسال با اعتبار کم و تخصیص بالا موضوع جبران شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال ۲۰ درصد از کل تملک دارایی سرمایه استانی برای رونق تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری تخصیص یافته و ۲۰ درصد اعتبارات استان برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده در نظر گرفته شده است.
فارس
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn