وضعیت جسمی بهنام شیخی فعال ملی- مدنی آذربایجان جنوبی بسیار نگران کننده است

آذوح: بر اساس آخرین خبر رسیده به گوناز تی وی، وضعیت جسمی بهنام شیخی فعال ملی مدنی آذربایجان جنوبی بسیار نگران کننده گزارش شده است.
یکی از نزدیکان بهنام شیخی در آخرین ملاقات اش در رابطه با وضعیت وی در زندان اوین تهران گفته است “در ملاقات اندك زمانشان با وی، بهنام یک کاموا تنش بود و لباس زندان بر تن نداشته سرش را كچل و ريشش را زده بودند صورتش زرد رنك و خيلي لاغر و كبود شده بود لب هايش سياه، چشمانش معصوم وآثار شكنجه کاملا در صورت و نگاه بهنام واضح بود به زور حرف ميزد در حدود 30 كيلو گرم وزن کم کرده بود اثری از گوشت بر تنش نبود گوشت و چربي در قسمت ران، صورت، بازوها، كتف در هيچ جايش اصلا نبود شبيه جنازه بود ما نشناختيمش خودش امد پشت شيشه، با انگشتان نازكش گفت بیایید رديف 52 از پشت شيشه بزنيم
بهنام شیخی در آخر صحبتهایش گفته است اگر وضعیت این طوری پیش برود سخت است زنده بمانم همه مسئولین ذیربط با من لجبازی کردند یا در زیر این شکنجه خواهم مرد یا بی گناهی خود را ثابت خواهم کرد تکلیف من هر چه زودتر باید مشخص گردد. تدریس، یادگیری و آموزش به زبان مادری ام حق اولیه ماست. گفتنی است قاضي بهنام شیخی شخصی بنام رجبی قاضی شعبه اول دادگاه بهارستان تهران است
بهنام شیخی که به اعتصاب غذای خشک خود پایان داده بوده اما همچنان به اعتصاب غذای تر خود ادامه می دهد و تحت شدیدترین شکنجه های ماموران زندان اوین قرار گرفته است. ماموران امنیتی برای شکستن روحیه مقاوم این فعال مدنی علاوه بر توهین ها و تهدیدات فراوان، وی را با باتوم برقی مورد ضرب و شتم قرار داده اند که وی در اثر این ضرب و شتم ها به مدت 6 روز قادر به راه رفتن و یا روی پا ایستادن نبوده است.
بهنام شیخی روز یکشنبه 7 اردیبهشت ماه، طی تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش از تعیین قرار وثیقه سنگین دو میلیارد ریالی خبر داده بود. همچنین وی در این تماس تلفنی از برخورداری از حق ملاقات حضوری در روز 5 شنبه هفته جاری خبر داده بود. وی در این تماس تلفنی متذکر شده بود که به اعتصاب غذای خشک خود با نوشیدن مقداری آب پایان داده اما در برابر فشارهای مسئولان زندان همچنان به تداوم اعتصاب غذای تر خود تا رسیدن به خواست های قانونی اش ادامه خواهد داد. وی همچنین گفته بر اثر فشارها و شکنجه هایی که از زمان بازداشت متحمل شده دچار ناراحتی شدید کلیوی شده است.
وی که روز سه شنبه 14 اسفند ماه به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شده از زمان بازداشت خود 11 روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود. وی پس از افزایش فشارها از روز دوم اردیبهشت ماه اقدام به اعتصاب غذای خشک نمود که این امر به وخامت اوضاع جسمانی وی انجامید.
شایان ذکر است بهنام شیخی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مدنی خود بارها از سوی مقامات امنیتی به بهانه های واهی بازداشت و به حبس محکوم شده بود.
بهنام شیخی یکبار در تاریخ 19 خرداد 88 در محل کارش در اسلامشهر بازداشت و پس از تحمل 55 روز بازداشت موقت در بند 209 زندان اوین به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده بود. اتهام این افراد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و -تشکیل تجمعات غیر قانونی عنوان شده و دادگاه وی نیز به صورت غیر علنی برگزار شده بود.
وی همچنین در جريان اعتراضات مردمي به خشك شدن درياچه اورميه، در تاريخ 20 مهر 90  در منزل شخصي واقع در گلستان (جاده ساوه- تهران) دستگير شده و بعداز 25 روز بازداشت در اداره اطلاعات تبريز با قرار وثيقه 50 ميليون توماني آزاد شده بود.
دادگاه وی در تاريخ 29 اردیبهشت ماه سال 91 در شعبه اول دادگاه تبريز به رياست قاضي رحیم حملبر برگزار گردید، دراین دادگاه كه از 2 اتهام(1.تبليغ عليه نظام 2.اجتماع و تباني) از اتهام اجتماع و تباني و تباني تبرئه شده و به خاطر اتهام تبليغ عليه نظام به 6 ماه حبس تعزيري محكوم شد.
علاوه بر موارد فوق، این فعال مدنی بارها نیز به دلیل فعالیت های خود در راستای احقاق حقوق ملت تورک آذربایجان جنوبی بازداشت و مورد تهدید و ارعاب مقامات امنیتی قرار گرفته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn