آذربایجان غربی :تعطیلی بزرگترین کارخانه واکسن سازی خاورمیانه و بیکاری 120 کارگر

آذوح: در حالی که رژیم جمهوری اسلامی ایران میلیاردها دلار در جنگ های داخلی کشورهایی چون سوریه و فلسطین هزینه کرده است،مشکلات اقتصادی بسیاری از کارخانجات آذربایجان جنوبی را ورشکست،تعطیل و یا نیمه تعطیل کرده و هزاران کارگر در سال های اخیر شغل های خود را از دست داده اند .
به گزارش گوناز تی وی ،به دلیل تعطیلی کارخانه واکسن‌سازی تب‌برفکی در شهرستان ساوجی بولاغ(مهاباد) آذربایجان غربی، نزدیک به ١٢٠ کارگر از کار بیکار شدند.
بزرگترین کارخانه واکسن‌سازی تب‌برفکی در خاورمیانه و سومین کارخانه جهان در نوع خود در حالی به تعطیلی کشیده شده که زمینه اشتغال را برای نزدیک به ١٢٠ نفر فراهم کرده بود.
این کارخانه در ماه های اخیر از پرداخت حقوق کارگران خود عاجز مانده و در روزهای اخیر به دلیل مشکلات مالی و فقدان بودجه به صورت کلی به تعطیلی کشیده شده است.
در این ارتباط فرماندار شهر ساوجی بولاغ در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا ضمن تایید این خبر گفت:"کارخانه واکسن سازی سالانه توان تولید ١٠٠ میلیون "واکسن تب‌برفکی" داشت".
در ماه های گذشته همچنین با روند خشک شدن دریاچه اورمیه؛ عضو فراکسیون دریاچه ارومیه تعطیلی   34 کارخانه صنایع تبدیلی در حوزه انتخابیه‌اش را یادآور شد و گفت: با از بین رفتن زمین‌های کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه که در اثر خشک شدن چاه‌های عمیق در زمین‌های کشاورزی اتفاق افتاده تعطیلی 34 کارخانه صنایع تبدیلی تنها در استان آذربایجان‌غربی اثرات جبران ناپذیری در همه حوزه‌ها از اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و ... به جا خواهد گذاشت.
لازم به ذکر است  رژیم اسلامی ایران بنا به سیاست های ضد آذربایجانی خود همواره درصدد عقب مانده نگه داشتن آذربایجان جنوبی به خصوص در زمینه های اقتصادی بوده است. دلیل این امر نیز وابسته کردن هرچه بیشتر آذربایجان به دولت مرکزی برای تاراج هرچه بیشتر معادن آن می باشد.
گفتنی است شایان ذکر است  عدم سرمایه گذاری در زیرساخت هایی همچون راه های ارتباطی، مراکز خدماتی، آموزشی، درمانی، موسسات مالی قدرتمند  و... که از جمله پشتوانه های اساسی برای جذب سرمایه گذاری محسوب می شود از سوی حکومت های نژادپرست پهلوی و اسلامی، باعث افزایش انواع محرومیت ها در آذربایجان جنوبی شده است. این محرومیت ها نیز به نوبه خود مهاجرت های اجباری جوانان تورک را به مناطق مرکزی و کویری سبب شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn