قاضی پور: آقایان اعتقادی به احیای دریاچه ندارند

آذوح: نماینده مردم اورمیه گفت: دولت هیچ اقدام عملیاتی برای این دریاچه انجام نداده است، فقط آقای عباس نژاد و همکارانش جلسه برگزار کرده اند و کتاب به چاپ رسانده اند، به مسافرت رفته و حق ماموریت گرفته اند.
به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی، نادر قاضی پور در گفت و گو با یک رسانه های محلی در خصوص وضعیت دریاچه اورمیه گفت: آقای عباس نژاد، مدیر کل محیط زیست استان، می گویند که فقط در کنار پل میانگذر اورمیه مقدار اندکی آب وجود دارد که آن هم تا چندروز آینده تبخیر و دریاچه ص در صد خشک می شود و از طرفی مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز گفته که دریاچه اورمیه ۵ سال آینده احیا می‌شود، واقعا داستان این سخنان ضد و نقیض در یک سازمان چیست.
وی افزود: دولت هیچ اقدام عملیاتی برای این دریاچه انجام نداده است، فقط آقای عباس نژاد و همکارانش جلسه برگزار کرده اند و کتاب به چاپ رسانده اند، به مسافرت رفته و حق ماموریت گرفته اند.
وی یادآور شد: استانداری نیز اعتبار خوبی برای سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص داده تا دستگاهی برای رودخانه لیلان چای، زرینه، سیمینه و شهرچای مهاباد، گدار نقده تهیه کنند تا به وسیله یک کانال آب را به دریاچه اورمیه انتقال داده تا دریاچه حداقل در مساحت کوچک حفظ شود اما آقایان هنوز هیچ اقدامی نکرده اند.
نماینده مردم اورمیه عامل اصلی خشک شدن دریاچه اورمیه را سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و افزود: این سازمان، مجوز های انتقال آب این حوزه را داده اند، اجازه ۱۹ سد آزربایجان شرقی را این سازمان داده است، مجوز انتقال آب به دریاچه استان کردستان را این سازمان داده است.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنقدر مقتدر است که اگر بخواهد دریاچه اورمیه را احیا کند، می تواند؛ این آقایان اعتقادی برای احیای دریاچه اورمیه ندارند.
وی با شااره به اینکه ۱۴ سال است که تولید برق در اورمیه ۲ برابر مصرف است، گفت: برق اضافی که داریم، در اورمیه کارخانه های لوله سازی هم داریم و پیمانکارهای قدری هم که است پس می توانیم انتقال آب به دریاچه اورمیه را عملی کنیم.
قاضی پور تاکید کرد: دریاچه اورمیه در حال حاضر در سی سی یو قرار دارد درنتیجه هنوز برای نجات دریاچه اورمیه امیدی باقی است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn