دولت ایران از برگزاری کنسرت عالیم قاسیم اف در شهرهای آذربایجان جنوبی جلوگیری کرد

آذوح: بنا به اعلام قبلی عالیم قاسیم اف هنرمند فقید آذربایجانی قرار بود بعد از کنسرت چند روز گذشته در تهران،کنسرت هایی نیز در شهرهای اردبیل و تبریز آذربایجان جنوبی نیز داشته باشد که رژیم جمهوری اسلامی از برگزای این کنسرت ها جلوگیری کرده است.
به گزارش گوناز تی وی،عالیم قاسیم اف بعد از کنسرت روز شنبه 23 اردیبهشت در تهران قرار بود تا سلسله کنسرت هایی در شهرهای آذربایجان جنوبی داشته باشد که به دلیل تدابیر دولت ایران از صدور مجوز برای این کنسرت ها امتناع کرد .
عالیم قاسیم اف در صفحه رسمی فیس بوک خود در این باره نوشته است:"بعد از کنسرت تهران،سلسله کنسرت هایی نیز داشتیم که بنا به تدابیر دولت ایران فعلا" از برگزاری آن جلوگیری شده است".
وی همچنین در صفحه فیس بوک خود گفته است که اگر شرایط محیا شود بار دیگر به ایران و آذربایجان جنوبی برای اجرای کنسرت سفر خواهد کرد.
روز سه شنبه 23 اردیبهشت 93 ،کنسرت عالیم قاسیم اف آذربایجانی در سالن میلاد تهران و با استقبال پرشور علاقمندان به موسیقی آذربایجانی برگزار شده بود .
این هنرمند شناخته شده آذربایجانیعالم قاسم اف در شهر شماخی آذربایجان به دنیا آمده است و در 20 سالگی توانست وارد کنسرواتوار بزرگ موسیقی در آذربایجان شده و فعالیت موسیقی خود را به شکل حرفه ای آغاز نماید.
در محضر اساتید بزرگی چون استاد بزرگ حاجی بابا حسین اف، مرحوم نریمان علی اف درس آموحت و پس از آن نیز شروع به آموختن و درونی سازی بسیاری از غزلها و تصنیف ها کرد.
در سال 1999 با اختصاص جایزه موسیقی یونسکو به خود، توانست موسیقی آذربایجان را در سطح جهان معرفی کرده و آن را به جهانیان بشناساند.
تاکنون در کشورهای بسیاری منجمله تورکیه، ایران، آذربایجان، روسیه، کشورهای آسیای میانه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، انگلستان، بلژیک، هلند، آلمان، سوئد، سوئیس اجرای کنسرت داشته است.
در سال 2000 با کسب مقام اول فستیوال بلبل شرق که در سمرقند ترتیب یافت، به بلبل شرق شهرت یافت.
لازم به ذکر است در واقع شهرت عالم قاسم اف بدلیل سبک خاص وی در اجرای موسیقی موغام می باشد.
گفتنی است در سال های گذشته هنرمندان مطرحی از آذربایجان و تورکیه در شهرهای آذربایجان جنوبی اجرا های پرشوری داشته اند که از میان آن ها میتوان به رامیز قلی اف و اردل ارزینجان اشاره کرد  .
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn