برگزاری مراسم یادبود زنده یاد مرتضی رضازاده ماکوئی در استانبول

آذوح: روز شنبه هفدهم مِی با حضور جمعی از فعالان سیاسی ـ ملی آذربایجان،تعدادی از اعضای کیته مرکزی واعضای تشکیلات گاموح در استانبول و همچنین دانشجویان و دانش آموختگان آذربایجانی مقیم استانبول مراسم یادبودی به مناسبت درگذشت مبارز ملی، شادروان مرتضی رضازاده ماکوئی در ترکیه برگزار شد.
به گزارش 50000000 در این مراسم همچنین در مورد وضعیت فعال سیاسی مدنی آذربایجان یورو ش مهرعلی بیگلو که در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده است و دیگر محبوسین حرکت ملی آذربایجان در زندان های ایران گفتگو شد.
شرکت کنندگان ضمن ذکر خدمات ارزشمند مرحوم رضازاده از نقش مؤثر وی در هماهنگی فعالیت های فرهنگی آذربایجانی های مقیم ترکیه تمجید و قدردانی کرده و همدردی خود را با خانواده آن مبارز ملی آذربایجان جنوبی ابراز کردند.
زنده یاد مرتضی رضازاده از اعضای فعال تشکیلات حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی ( گاموح) که ساکن اسکی شهر ترکیه و مؤسس و مدیر انجمن فرهنگی آذربایجان جنوبی در اسکی شهر بود، بعد از سالها مبارزه در جبهه سیاست و فعالیت افتخار آمیز در امور فرهنگی آذربایجان سرانجام در حالیکه غم و اندوهی جانسوز بر دل همرزمانش و ملت آذربایجان نشاند، با وجود جوانی، در نبرد زندگی مغلوب بیماری سرطان شد.
وی بیش از دو سال بود که به خاطر فعالیتهای سیاسی اش در آذربایجان جنوبی تحت تعقیب نیروهای امنیتی ایران قرار گرفته و مجبور به ترک وطن و اقامت در ترکیه شده بود. مرحوم رضازاده طی مدت اقامت نه چندان بلندش در ترکیه هم با وجود مشکلات زندگی در مهاجرت و دست و پنجه نرم کردن با بیماریش، لحظه ای از مبارزه برای رهائی وطن و تلاش در راه آرمان های آذربایجان باز نایستاد.
از روانشاد مرتضی رضازاده دو فرزند به یادگار مانده که به همراه مادر فداکارشان هنوز در اسکی شهر ترکیه به سر می برند
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn