آمار تکان دهنده از اعدام محکومان در زندان تبریز

آذوح: در طول سال ۱۳۹۲ ، ۲۰۴ نفر از محکومان به قصاص حاضر در زندان مرکزی تبریز اعدام شدند.
به گزارش اویان نیوز، از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان این سال، ۲۰۴ نفر از محکومان به قصاص حاضر در زندان مرکزی تبریز با اجرای حکم اعدام جان خود را از دست دادند.
بنا به این گزارش، مسئولان قضایی طی بخشنامه ای مقرر کرده اند، حکم ۳۸۹ زندانی که حکم قصاص آنان در دیوان عالی کشور تایید شده می بایست در فاصله زمانی اول مهرماه ۱۳۹۲ تا آخر شهریورماه ۱۳۹۳( نیمه دوم ۱۳۹۲ و نیمه اول ۱۳۹۳) اجرا گردد.
یکی از مسئولان دادگستری تبریز این بخشنامه را در اختیار خانواده ی یکی از محکومان به اعدام قرار داده است.
در اکثر بندهای زندان مرکزی تبریز به دلیل افزایش موج اعدام ها زندانیان بیش از پیش تحت فشار روانی قرار دارند.
۲۰۴محکوم درحالی سال گذشته اعدام شده اند که تنها اخبار تعداد محدودی از این افراد در رسانه های داخلی و حقوق بشری خارج از ایران  انعکاس یافت.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی در روز (۱۱مارس۲۰۱۴/ ۲۰ اسفند۹۲) به شورای حقوق بشر سازمان ملل از افزایش قابل توجه شمار اعدام‌ها در ایران پس از روی کار آمدن دولت روحانی به شدت انتقاد کرده بود.
به اعتقاد برخی فعالان حقوق بشر، افزایش موج اعدام در زندانها بی ارتباط با توافقات اولیه ایران با غرب در خصوص برنامه ی هسته ای ایران نمی باشد.
برخی دیگر از فعالان حقوق بشر افزایش موج اعدام در زندانها را در ارتباط با وضعیت وخیم اقتصادی ایران ارزیابی می کنند و معتقدند دولت ایران توانایی تقبل هزینه های زندانیان را نداشته و درصدد است با کم کردن آمار زندانیانی که شاید سالها در زندان بسر برند در هزینه های جاری خود صرفه جویی کند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn