تحصن دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در اعتراض به توهین های جامعه ی اسلامی به ملت آذربایجان

آذوح: ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در اعتراض به توهین های نشریه ی جامعه ی اسلامی این دانشگاه تحصن نمودند.
به گزارش اویان نیوز، چهارشنبه ۳۱اردیبهشت۹۳ جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در اعتراض به توهین های نشریه جامعه ی اسلامی این دانشگاه به ملت و قهرمانان ملی آذربایجان با سردادن شعارهایی تحصن اعتراضی برگزار کردند.
این تحصن از ساعت ۱۲ ظهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.
ساعاتی پیش سرپرست جدید دانشگاه برای آرام کردن دانشجویان در میان ایشان و در محل تحصن حضور یافت.
با وجود حضور سرپرست دانشگاه و قول رسیدگی هنوز دانشجویان در محل تحصن حضور دارند.
دانشجویان خواستار بسته شدن جامعه اسلامی می باشند.
در این تحصن شعارهایی همچون «آذربایجان وار اولسون ایسته مه ین کور اولسون» و «آذربایجان بیر اولسون مرکزی تبریز اولسون» از سوی معترضان سر داده می شود.
این تحصن اعتراضی پس از درج  و انتشار مطالب توهین آمیز در نشریه ای متعلق به جامعه ی اسلامی به وقوع پیوسته است.
اعتراض دانشجویان به درج مطالبی با عنوان «بابک خرم دین، قهرمان ملی، ستارخان و پان ترکیسم»، «پان ترکیسم و هم جنس گرایان» و «پان ترکیسم و صهیونیسم» می باشد.
شب گذشته نشریه ای به نام «تریبون» از سوی جامعه ی اسلامی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خوابگاه این دانشگاه پخش گردید.
صبح امروز نیز این نشریه در صحن این دانشگاه میان دانشجویان توزیع شد.
صاحب امتیاز نشریه «تریبون» جامعه ی اسلامی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، مدیر مسئول آن شخصی به نام عارف جعفری و سردبیری آن به عهده فردی به نام امیر اسرافیلی می باشد.
به گفته ی برخی دانشجویان، این نشریه «بدون صدور مجوز از حراست دانشگاه» و به طور «غیر قانونی» در خوابگاه و دانشگاه توزیع شده است.
از دیگر مطالب درج شده در این نشریه می توان به بیانیه ای علیه دیگر نشریات انتشار یافته در این دانشگاه نظیر «گؤزه نک»، «اولدوز» و «فرهنگ» اشاره کرد.
نشریات «گؤزه نک»، «اولدوز» از جمله نشریات دانشجویی می باشند که محوریت مطالب آنها درباره فرهنگ و تاریخ آذربایجان می باشد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn