یازدهمین شماره نشریه دانشجویی «گؤزه‌نک» منتشر شد

آذوح: یازدهمین شماره‌ی نشریه دانشجویی «گؤزه‌نک» در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان منتشر شد.
به گزارش اویان نیوز، از روز یکشنبه ۲۸اردیبهشت۹۳ یازدهمین شماره‌ی گاهنامه ی دانشجویی «گؤزه‌نک» به همت فعالان دانشجویی آذربایجانی در دو زبان تورکی آذربایجانی و فارسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان انتشار و در بین دانشجویان این دانشگاه توزیع گردید.
فعالان دانشجویی و دست اندرکاران این نشریه در یازدهمین شماره ی آن بر روی دو پرونده ی زبان(دیل) و حقوق زنان متمرکز شده اند.
«متا فیزیک زبان و خاطره ی جمعی» از علی محمد بیانی، «فارسی از جدایی ها حکایت می کند» از محمد بابایی، «آذربایجان تورکجه سی و بیلیم دیلی» از رامین جباری، مصاحبه با دکتر علی حسین زاده (داشقین) پیرامون زبان مادری، «تورک دیلینده یازما گرک لری» از محمد رزاقی، «آد سؤزلوگو و آدلیق» از دکتر ایشیق سؤنمز، «سوروملولوغون مرحله لری» از همت شهبازی، «نثریمیزین حاشیه سینده کی بؤحرانین حاشیه سینده» از محمد صبحدل، «تمامیت خواهی سیاست را نا ممکن می کند» از دکتر ایواز طاها، «تورک آدی» از هدایت هادی، «واریمیز وارلیغیمیز آنا دیلیمیزدیر» از گول آرا یئنی سئی و اعلامیه جهانی حقوق زبانی از مطالب انتشار یافته در پروندهی زبان می باشد.
در پرونده مربوط به حقوق زنان نیز مقالات «قادین شاعیرلر گیزلین آغلاییش دان اوچوشاقدر» از ابراهیم رشیدی (ساوالان)، « گؤزل کئچمیشیمیز یامان گونوموز نییه بوگون آذربایجانا فمنیزم گرکلیدیر» از تورکان رضازاده، « یک دهه طنین جنسیتی» از روزبه سعادتی، « دوغوش دان سونرا روحسال دوشگونلوک دئپرئسیانین سبب لری دیاقنوستیکاسی و درمانی» از سیمین صبری، « نسل سوم فمنیست ها چه می گویند» از عطیه طاهری، « طرح تعالی خانواده تعالی یا تنزل» از لیلا علی کرمی، « جنس دوم کدام جغرافیا» از رقیه کبیری، « خبر داغ سوختن» از گلشید کریمیان،  « برابری حقوقی زن و مرد چگونه» از مهرانگیز کار و «هم پوشانی نژاد جنسیت و طبقه در مطالعات سازمانی» از اونجلینا هالوینو و مصاحبه با دلارام علی و صفیه قره باغی پیرامون حقوق زنان نیز به چشم می خورد.
دهمین شماره گاهنامه «گؤزه‌نک» که اسفند سال گذشته انتشار یافته شده بود، دو پرونده ی «موسیقی» و «ادبیات وحقوق کودک» بررسی شده بود.
در سالهای اخیر نشریه‌ی دانشجویی «گؤزه‌نک» از سوی فعالان دانشجویی آذربایجانی در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و هنری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان انتشار می یابد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn