دومین تحصن اعتراضی دانشجویان دانشگاه مدنی آزربایجان

آذوح: دیروز ۳ خرداد صدها دانشجوی دانشگاه مدنی نسبت به آنچه که انتشار مطالب موهن ضد آزربایجانی در نشریه “تریبون”، دومین تجمع اعتراض برگزار کردند.
به گزارش گزارشگران اؤیرنجی سسی، در این تجمع که صدها دانشجوی این دانشگاه شرکت بودند نسبت به آنچه که انتشار مطالب غیر واقعی و موهن نسبت به تاریخ آزربایجان در نشریه تریبون وابسته به جامعه اسلامی این دانشگاه می نامند، اعتراض کردند .
حاضران با سر دادن شعارهایی همچون «آذربایجان وار اولسون، ایسته مه ین خار اولسون» و … نسبت به فضای بسته فرهنگی نسبت به فعالان مدنی آزربایجان اعتراض نمودند .
تحصن کنندگان که سرپرست دانشگاه را مجبور به حضور در جمع خود نموده بدند مطالبات خود را این گونه بیان کردند ” تعلیق تشکل جامعه ی اسلامی دانشگاه و برخورد با عاملین و آمرین پشت پرده ، مجازات( تعلیق یا اخراج) دست اندرکاران این نشریه تشکل جامعه ی اسلامی و برخورد با معاونت فرهنگی و کمیته ی ناظر بر نشریات به خاطر سهل انگاری و عدم کنترل بر این گونه نشریات
حسن ولیزاده سرپرست این دانشگاه نیز قول رسیدگی و برخورد با اقدامات توهین آمیز گروهای تندروز اسلامی را داد .
پیش تر نیز دانشجویان این دانشگاه تجمعی را در ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار کرده که از طرف نیروهای تندرو اسلامی به خشونت کشیده شد .
    یک دانشجوی روانشاسی این دانشگاه در پروفایل فیس بوکی خود نوشته است “مید چندانی برای برگزاری چنین تجمعی را نداشتم!!! بارها شده بود که شورای صنفی بخاطر کیفیت پایین غذای دانشجویان فراخوان تجمعی هر چند آرام را داده بود اما در هیچ یک از فرا خوان ها دانشجویی نیامد که نیامد!!! در اعتراض به گران شدن ۶۰ درصدی بلیط قطار نیز کسی پیگیر آن نشد و فراخوان شورای صنفی باز هم بی اعتبار شد.
    برای من به عنوان یک دانشجوی روانشناسی فقط یک تحلیل وجود داشت آن هم مردن قدرت اعتراض در دل مردم جامعه و بالاخص دانشجویان بود. دیگر به این نتیجه رسیده بودم که هچ وقت و در هیچ کجای جامعه ام اعتراضی رخ نخواهد داد. برای من که دغدغه فرهنگی هم دارم این نتیجه، سنگینی دو چندانی داشت. زیرا کسی که برای نان و آبش اعتراض نمی کند آیا برای مسائل فرهنگی و یا سیاسی اعتراض می کند!!! این نظر من تا ۳ خرداد ۹۳ بود. امروز دانشجویان پیگیر دانشگاهم این نظر مرا عوض کردند!!! و نشان دادند که هویتشان، غرورشان، ملتشان و فرهنگشان بیشتر از نان شبشان اهمیت دارد!!!“
دانشجویان معترض چاپ مقالات  «بابک خرم دین، قهرمان جعلی، ستارخان و پان ترکیسم»، «پان ترکیسم و هم جنس گرایان» و «پان ترکیسم و صهیونیسم» نشریه دانشجویی “تریبون” وابسته به جامعه اسلامی را دلیل اعتراض خود می دانند .
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn