با حمایت نهادهای امنیتی: گستاخی بی سابقه ی نشریه ی کردی در دانشگاه اورمیه*****

آذوح: یک نشریه ی دانشجویی در دانشگاه اورمیه در اقدامی گستاخانه ادعاهای ارضی گروهکهای کرد را آشکارا به چاپ رسانده و در سایه ی حمایت نیروهای امنیتی توزیع نمود.
به گزارش آذوح در بیانیه‌ی "مرکز فرهنگی ادبی کُرمانج" که با عنوان "دریاچه‌ی ارومیه ١٠٠ درصد خشک شد / ساکت نمانید" منتشر گردیده آذربایجان غربی به عنوان سرزمین مادری کردها و بخشی از کردستان شرقی! تصویر شده و از مردم "کوردیستان" برای حمایت از اورموگولو در "ماکو" و "اورمیه" دعوت گردیده است!.
در بخشهایی از این بیانیه آمده است: "وجدان‌های آگاه کوردستان! آیا شایسته است که در پی سیاست‌های ننگین حکومتی، اکوسیستم کوردستان هر روز قبیح‌تر گشته و چهره‌ی طبیعت کوردستان رو به نابودی و زوال برود؟! کجایند ملتی که به تاریخ شهرشان میبالند! کجایند فرزندان اهورا.
در سال‌های اخیر در قسمت‌های مختلف شرق کوردستان از ایلام و کرماشان و سنه گرفته تا ارومیه و ماکو، در هرجایی که مجالی یافته شد، اکوسیستم کوردستان برهم زده شد. آیا امکان دارد که این، امری طبیعی بوده و هیچ سیاستی در پشت آن نباش؟!"
این افراد با آگاهی از اینکه فرزندان آذربایجان برنامه های اعتراضی خود را در تابستان جاری آغاز خواهند نمود در اقدامی پیش دستانه، آن اعتراضات را هم به نام خود سند زده و نوشته اند: "مردم شریف ارومیه! لازم است در تظاهراتی که در روزهای آتی سازماندهی داده خواهد شد، شرکت کرده و خواهان دادگاهی مسئولین صدور فرمان عدم تیمار دریاچه‌ی ارومیه باشیم تا باشد کوردستانمان به مثابه‌ی گوری برای مردگان نشده و زندگی در اکوی بکر و زیبای کوردستان، به جهنمی بدل نیاید که نتیجه‌ی ضدیت دژخیمان ناسیونالیزم کوردی در کوردستان می‌باشد."!!
در حالی که فعالین سیاسی آذربایجان به دلیل کوچکترین حمایت از خواسته های ملی آذربایجان به زندان رفته و به حبسهای طولانی محکوم می کردند، انتشار و توذیع چنین نشریه ای در دانشگاه اورمیه و فعالیت آزادانه ی این انجمن که ظاهرا بدترین الفاظ را نیز علیه نیروهای حکومت به کار برده از جریانات پشت پرده و همکاری نهادهای امنیتی پرده بر میدارد
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn