میتینگ آذربایجانیها در سالگرد قیام یک خرداد در استکهلم

آذوح: گروهی از جوانان اوکراینی که مشغول بازدید از نقاط مرکزی شهر استکهلم بودند وقتی به نزدیکی محل گردهمایی رسیدند با دیدن پلاکارتها که به زبان انگلیسی بود با مشتهای گره زده فریاد زدند « آزاد باد آذربایجان جنوبی» .
به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی،روز یکشنبه ۲۵ ماه مه ۲۰۱۴ ، فعالین حرکت ملی آذربایجان در نزدیکی پارلمان سوئد گرد هم آمدند.
در این میتینگ اعتراضی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان قیام خردا بعضی از شرکت کنندگان به زبانهای سوئدی، انگلیسی و ترکی سخنرانی کردند.
همچین در این تجمع تعدادی کثیر از بروشورهای حامی اطلاعات در مورد آزربایجان جنوبی و نقض حقوق بسر در این منطقه توزیع گردید .
در این مراسم پلاکاردهایی به زبان انگلیسی وبا این مضامینی همچون« پلیس مخفی ایران فعالین حقوق بشر آذربایجان جنوبی را با ایجاد سانحه ساختگی به قتل می رساند» « زندانیان سیاسی آذربایجانی را رها کنید » « شکنجه زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی را متوقف کنید» خود نمایی می کرد
حاشیه جالب این مراسم گروهی از جوانان اوکراینی که مشغول بازدید از نقاط مرکزی شهر استکهلم بودند وقتی به نزدیکی محل گردهمایی رسیدند با دیدن پلاکارتها که به زبان انگلیسی، با مشتهای گره زده فریاد زدند « آزاد باد آذربایجان جنوبی» لازم به یاد آوری است این مراسم به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn