دکتر لطیف حسنی وارد دهمین روز اعتصاب غذا شد

آذوح: با گذشت نه روزاز شروع اعتصاب غذای دکترلطیف حسنی،  این فعال آذربایجانی همچنان به اعتراض خود ادامه می دهد.
به گزارش50000000، لطیف حسنی که از روز ۲۸اردیبهشت۹۳ در حمایت از اعتصاب غذای آیت (یوروش)مهرعلی بیگلو و در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی از سوی نهادهای امنیتی وارد اعتصاب غذا شده‌ است در 10- مین روز اعتصاب غذا بسر می برد.
اعظم پیرولی همسر این زندانی سیاسی در گفتگو با رادیو زمانه می‌گوید: آیت (یوروش)مهرعلی بیگلو و لطیف حسنی دو زندانی سیاسی خواسته‌های مشترکی دارند.
به گفته ی اعظم پیرولی، با توجه به اعتصاب‌های پیشین، هم اکنون وضعیت جسمانی لطیف حسنی مناسب نیست.
چندی پیش آیت (یوروش)مهرعلی بیگلو پس از ۳۷ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
آیت (یوروش)مهرعلی بیگلو در اعتراض به فشار نیروهای امنیتی بر خانواده‌اش، عدم موافقت با انتقال وی به شهر جلفا، محل سکونتش، و محرومیت از مرخصی دست به اعتصاب غذا زده بود.
گفته می‌شود، با انتقال آیت مهرعلی بیگلو به شهر جلفا موافقت شده، اما تاکنون اقدامی از در این زمنیه صورت نگرفته و وی کماکان در زندان تبریز به سر می‌برد.
لطیف حسنی زندانی سیاسی آذربایجانی در حال گذراندن دوران محکومیت ۹ سال حبس تعزیری خود در زندان مرکزی تبریز می باشد.
روز ۹اردیبهشت۹۲ قاضی باقرپور، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، لطیف حسنی را به همراه شهرام رادمهر، محمود فضلی، آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو و بهبود قلیزاده به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۸ سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۱ سال حبس تعزیری و مجموعاً به ۹ سال حبس تعزیری محکوم نمود.
این حکم توسط قاضی ایمانی رئیس شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید گردید.
وی به همراه ۴ تن دیگر از فعال آذربایجانی در اعتراض به حکم ۹ سال حبس تعزیری از روز ۲۲تیر۹۲ دست به اعتصاب غذا زد که در جریان آن مسئولان زندان تبریز ایشان را به زندان رجایی شهر منتقل نمودند.
احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود از صدور احکام سنگین برای این پنج زندانی آذربایجانی انتقاد کرده بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn