گذشت 13 روز از اعتصاب غذای لطیف حسنی و بی توجهی مسئولین

آذوح: در سیزدهمین روز اعتصاب غذای لطیف حسنی فعال ملی-مدنی آذربایجان گزارشها حاکی از وضعیت جسمی نامساعد ایشان است.
به گزارش گوناز تی وی؛ لطیف حسنی که از تاریخ 28 اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده است در حالی سیزدهمین روز اعتصاب را به سر میبرد که اخبار رسیده حاکی از وخامت وضعیت جسمانی وی است. با این وجود مقامات قضایی و مسئولان زندان تبریز هیچ گونه توجهی به خواسته ها و وضعیت جسمانی وی نمی کنند.
لطیف حسنی از 13 روز پیش به دلیل اعتراض به نقض حقوق زندانیان و ازار و اذیت خانواده آنان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
شایان ذکر است لطیف حسنی که بارها به دلیل فعالیتهای خود در راستای احقاق حقوق ملت آذربایجان دستگیر و حبس شده است، در دی ماه سال 91 به همراه بهبود قلیزاده، آیت اله مهرعلی بیگلو، محمود فضلی و شهرام رادمهر به دستور حسن هاشم زاده، قاضی مشهور ناقض حقوق بشر  توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر و در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 9 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. رای شعبه سوم نیز در شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی ایمانی تایید شد. این فعالین در اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه دست به اعتصاب غذا زدند اما مسولان قضایی آنان را به زندان رجایی شهر تبعید کرده و پس از چند ماه به زندان مرکزی تبریز بازگرداندند.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn